|

قیمت ماسک فیلتردار و ماسک n95 در بازار چند است؟

این روزها که تقاضا برای خرید ماسک فیلتردار و ماسک n95 افزایش یافته، قیمت انواع آن به چقدر رسیده است؟ آیا در این حوزه کمبودی وجود دارد؟

لینک کوتاه کپی شد
تشدید آلودگی هوا و مسائل مرتبط با بیماری کرونا از جمله عواملی هستند که ممکن است بر بازار ماسک فیلتردار تاثیر بگذارند. چند روز پیش نیز اعلام شد که صادرات ماسک ممنوع شده است. این روز‌ها که تقاضا برای خرید ماسک فیلتردار افزایش یافته، قیمت انواع آن به چقدر رسیده است؟ بررسی سایت‌های اعلام کننده قیمت ماسک فیلتردار تایید می‌کند که این بازار شاهد نرخ‌های جدیدی است. نکته قابل تامل دیگر موجودی برخی فروشگاه‌های اینترنتی است که اعلام می‌کنند دیگر ماسک فیلتردار ندارند. قیمت ماسک فیلتردار و ماسک n95 در بازار چند است؟ با این حال در برخی از فروشگاه‌های آنلاین می‌توان انواع ماسک فیلتردار را با قیمت‌هایی بین ۱۰ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان مشاهده کرد. این درحالیست که زمستان سال گذشته همین ماسک‌های فیلتردار با قیمتی حدود پنج هزار تومان در بازار فروش می‌رفت.
قیمت ماسک فیلتردار و ماسک n95 در بازار چند است؟ این درحالیست که طبق برخی توصیه‌های پزشکی ماسک‌های کاغذی که احتمالا شهروندان به جای ماسک‌های فیلتردار از آن استفاده خواهند کرد، تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از استنشاق گاز‌های آلاینده ندارند. از سوی دیگر مشاهدات حاکی از این است که در برخی از داروخانه‌های تهران، محدودیت‌هایی در تعداد فروش ماسک‌های فیلتردار در نظر گرفته شده است.

ماسک N۹۵ چیست؟

در بین توصیه‌های خرید به انواع ماسک، خیلی از افراد ماسک فیلتردار n۹۵ را توصیه می‌کنند. آن طور که در سایت تجهیزیار اعلام شده، در آلودگی هوا یکی از ماسک‌های مناسب به شمار می‌آید طبق استاندارد امریکایی NIOSH برای درجه فیلتراسیون ماسک‌ها نامگذاری شده است که n. به نشانه عدم مقاومت نسبت به روغن و ۹۵ به معنای فیلتر کردن ذرات گرد و غبار بیش از ۹۵ درصد است.
قیمت ماسک فیلتردار و ماسک n95 در بازار چند است؟
اما تفاوت ماسک N۹۵ و ماسک FFP۲ چیست؟ ماسک N۹۵ طبق استاندارد امریکایی NIOSH نامگذاری شده که از نظر درصد فیلتراسیون تقریبا معادل ماسک FFP۲ است که با استاندارد اروپایی EN۱۴۹:۲۰۰۱ نامگذاری شده است.
منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها