|

وزیر بهداشت: مبتلایان قطعی کرونا 5 نفر هستند؛ حدود 24 بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند

حدود ۲۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند که بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود. پیش بینی وزارت…

لینک کوتاه کپی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران پنج نفر است که شامل دو فوتی, دو بیمار بستری در قم و یک پزشک که از اراک به قم رفته است.

سعید نمکی شامگاه پنجشنبه بعد از نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا افزود: حدود ۲۴ نفر دیگر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند که بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود. پیش بینی وزارت بهداشت این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

وی گفت: از نظر وزارت بهداشت افراد و بیماران تنفسی که با اتباع خارجی مراوده نداشته اند، مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیستند اما دو نفر سه روز پیش با علایم شدید عفونت تنفسی در قم مراجعه کردند که بلافاصله از آنها تست گرفته شد و مشخص شد که به ویروس کرونا مبتلا هستند و به علت شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بعد از این موارد همکاران روی قم تمرکز کردند به خصوص اینکه نگرانی‌هایی ایجاد شده و مراجعات مردم به بیمارستان زیاد شده بود. از عده ای از افرادی که با بیماران فوتی مراوده داشتند دعوت کردیم و از آنها هم آزمایش گرفته شده اما فعلا موارد قطعی پنج نفر است.

منبع:

عصر ایران

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها