|

مزرعه نورلند مایکل جکسون با قیمت میلیون دلاری به فروش رفت ؛ نورلند کجاست؟

ان بارکل، سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی مالک جدید مزرعه ۱۱۰۰ هکتاری مایکل جکسون شد. «نِوِرلند» (Neverland) در ایالت کالیفرنیای قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

مزرعه افسانه‌ای «ناکجاآباد» مایکل جکسون که بر آن نام «نِوِرلند» (Neverland) گذارده بود در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. حال ده سال پس از مرگ این ستاره موسیقی پاپ به فروش رسیده است. به گزارش دویچه وله فارسی، مایکل جکسون پس از آنکه در دادگاهی متهم شد که نوجوانی را در این مزرعه مورد آزار جنسی قرار داده است، این محل را برای همیشه رها کرد. دادگاه او را از تمام اتهام‌ها تبرئه کرد.

ان بارکل، سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی مالک جدید این مزرعه ۱۱۰۰ هکتاری است. سخنگوی او روز پنجشنبه ۲۴ دسامبر (۴ دی‌ماه) اعلام کرد که این مزرعه از سوی بارکل خریداری شده است.

47800691_303

 

تغییر نام نورلند به سایکامور وَلی رنچ

به گزارش «وال استریت ژورنال»، قیمت خرید ۲۲ میلیون دلار بوده است. قیمتی که در سال ۲۰۱۵ برای آن درخواست شد ۱۰۰ میلیون دلار بود. سپس در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۶۷ میلیون دلار عرضه شد. چند سال پیش «نِوِرلند» به «سایکامور وَلی رنچ» تغییرنام یافته بود.

سخنگوی بارکل گفته است که این تاجر در حالی که برای مناطق دیگر در پرواز بوده است، با مشاهده از بالا متوجه این مزرعه می‌شود و سپس با تام بارّاک، مؤسس شرکت معاملات املاک «کولونی کاپیتال» تماس می‌گیرد. در این زمان این مزرعه در بازار عرضه نشده بود.

مایکل جکسون در سال ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی در اثر استفاده دوز بالای ماده مخدر پروپوفول جان خود را از دست داد. این ستاره موسیقی پاپ در سال ۱۹۸۸ این مزرعه واقع در منطقه «لوس اولیووس» در ۲۰۰ کیلومتری شمال لس‌آنجلس به قیمت ۱۹،۵ میلیون دلار خریده بود. او به دلیل مشکلات مالی مزرعه را در سال ۲۰۰۸ به نام شرکت معاملات ملکی «کولونی کاپیتال» کرده بود.

356606_765

 

نورلند دنیایی فانتزی برای جلب پسربچه ها

«نِوِرلند» که برگرفته از مزرعه افسانه‌ای «پیتر پان» است، محل استراحت محبوب مایکل جکسون بود. این مزرعه به یک باغ وحش، شبکه قطار و چندین فروشگاه و تأسیسات تفریحی مجهز بوده است. در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ این مزرعه به کانون تحقیقات مختلف در مورد اتهامات آزار جنسی کودکان علیه مایکل جانسون تبدیل شد. مایکل جکسون همه ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات قضایی را رد کرد. ادعاهایی که براساس آن گفته شده بود که این خواننده از "نورلند" به عنوان دنیایی فانتزی برای جلب پسربچه‌ها استفاده می کرد.

 

ترک نورلند توسط مایکل جکسون در سال 2019

مایکل جکسون پس از این اتفاقات هرگز به "نورلند" بازنگشت و چهار سال بعد در ژوئن ۲۰۰۹ در خانه دیگرش در لس آنجلس در ۵۰ سالگی به دلیل حمله قلبی درگذشت. این ستاره سابق پاپ از زمان مرگش موضوع ادعاهای بیشتری در مورد آزار جنسی بوده از جمله مواردی که در مستند ساخته شده تحت عنوان "ترک نورلند" در سال ۲۰۱۹ مطرح شده است. این مستند روی دو مردی متمرکز شده که مدعی هستند در کودکی توسط مایکل جکسون مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. اما بنیاد مایکل جکسون ادعاهای مطرح شده در این مستند را رد کرده و آن را دروغ خوانده است.

 

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها