|

یاسمین مقبلی فرمانده سفر به فضا؛ افتخار ایرانی به پیشرفته نه پسرفت

yasamin moghbeli nasa shayanews

همچنین باید گفت که پس از پایان ماموریت او نخستین فرد ایرانی تباری خواهد بود که به صورت حرفه ای مسافر فضا بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بر اساس اخبار چند روز اخیر، ناسا بالاخره اعضای تیم ماموریت کرو-7 برای سفر به فضا در ماه آینده را اعلام کرده است. اما جالب ترین قسمت این خبر آنجایی است که بیان شده این ماموریت به فرماندهی یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی-آمریکایی که در سال 2017 به عنوان یکی از فضانوردان ناسا انتخاب شده بود، حدود چهل روز دیگر و در 15 اوت انجام خواهد پذیرفت

یاسمین مقبلی در ناسا

خبرهای به دست آمده تا به این لحظه حاکی از آن هستند که ماموریت کرو-7، مانند ماموریتهای پیشین فضانوردان اسپیس ایکس، به وسیله ی کپسول دراگون و موشک فالکون 9 انجام خواهد پذیرفت و قرار است از مرکز کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شود.

لازم به ذکر است که این اولین پرواز فضایی یاسمین مقبلی محسوب می شود و اگر تمام مراحل به خوبی انجام گیرند می بایست به همراه باقی اعضای تیم اعزامی، شش ماه را در ایستگاه فضایی سپری کرده و پس از آن از طریق فضاپیمایی به نام استقامت به زمین بازگردند.

یاسمین مقبلی در ناسا

همچنین باید گفت که پس از پایان ماموریت او نخستین فرد ایرانی تباری خواهد بود که به صورت حرفه ای مسافر فضا بوده است. چرا که پیش از این انوشه انصاری با هزینه ی شخصی خود و به شکل کاملا توریستی به فضا سفر کرده بود.

یاسمین مقبلی پیش از این سابقه ی حضور و خدمت در نیروی دریایی آمریکا به عنوان خلبان هلی کوپتر را نیز داشته است. همچنین در زمان استقرار نیروهای ایالات متحده در افغانستان نیز در چندین عملیات رزمی حضور به عمل رسانده است. 

یاسمین مقبلی در ناسا

وی همچنین علاوه بر اینکه لیسانس و فوق لیسانس خود را در زمینه ی مهندسی هوافضا از موسسه فضانوردی ماساچوست دریافت نموده است در دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی مونتری کالیفرنیا نیز تحصیل نموده است.

افتخار ایرانیان در گروه پیشرفت آنان است نه پسرفتشان

پس از شنیدن اینگونه اخبار است که به عنوان ایرانی سر خود را بالا گرفته و به نماینده ی هموطن خود در سایر کشور ها افتخار خواهیم کرد. آنان که به جای انتشار و تولید حواشی در راه خدمت به بشریت قدم برداشته و در زمین بذر دانش را می پراکنند بی شک شایسته تحسین خواهند بود. خصوصا اگر بخواهیم آن ها را در کنار اخباری قرار دهیم که گاها توسط برخی هموطنان در خارج از کشور رقم خورده و نام ایران را اگرچه که به شهرت می کشانند اما وجهه ی آن را خدشه دار می کنند. برای نمونه می توانید به این خبر مراجعه نمایید. البته لازم به ذکر است که خوشبختانه شمار افتخارات هموطنانمان چه در داخل و چه  بیرون از مرز میهنمان ایران همواره  از موارد دیگر بیشتر بوده و این مایه ی خرسندی ماست. باشد که بیش از پیش شاهد پیشرفت و موفقیت آنان باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی