|

آخر تابستونه و قصد سفر خارج داری؟ همه هزینه های زیارت کربلا و سیاحت استانبول اینجاست

هزینه های سفر به کربلا و استانبول

در ماه آخر سال به سر میبریم و با توجه به اینکه اربعین حسینی نیز در این ماه می باشد، بسیاری قصد سفر تفریحی دارن و بسیاری هم قصد سفر زیارتی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به شهریور خیلی نزدیک شدیم و بسیاری از خونواده ها هستند که در این ماه اقدام به سفر می کنند. چرا که هم هوای مطلوب تری در سرتا سر کشور هستش و هم آخرین ماه از فصل تابستونه و یه جمع بندی مسافرتی براشون میشه که برن سفر و بعد هم در انتظار مدرسه فرزندانشون باشن. اما با توجه به اینکه در روزهای آینده اربعین رو پیش رو داریم، میخوایم یه مقایسه هزینه ای بین سفر کربلا و استانبول داشته باشیم.

چرا که بسیاری از زائران ایرانی هستند که قبل و بعد از اربعین خودشون رو به کربلا و زیارت میرسون و برخی هم هستند که سعی دارند تا خودشون رو به آخرین تفریحات تابستونه برسونن و چه شهری بهتر از استانبول! این شهر یکی از زیبا ترین و البته یکی از 10 شهر پربازدید جهان محسوب میشه که پاتوقی جذاب و مورد پسند برای ایرانی ها نیز هست. اما هزینه های سفر به استانبول چقدره؟

هزینه های سفر به استانبول

خرید و خوشگذرانی به سبک این شهر دو قاره!

شهر استانبول ترکیه در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد که عاشقان خرید رو محو خود کرده. چرا که استانبول مراکز خرید بزرگ و مدرنی در کنار بازار های سنتی و دیدنی داره که با توجه به هر سلیقه ای هستش و به سلایق و خواسته ما ایرانی ها هم بسیار نزدیک!

شماره های اضطرای چنده؟

در استانبول واحد پولی لیر است و فاصله زمانیش با ایران یک ساعت و نیم عقب تر می باشد. شماره های اظطراری در این شهر (پلیس ۱۵۵، راهنمای استانبول ۱۱۸۳۲، پلیس گردشگری ۵۲۷۴۵۰۳) می باشند که در صورت لزوم باید باهاشون تماس گرفته بشه.

اگر شما هم این سوال براتون هست که هزینه های سفر به استانبول چقدره؟ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. اما پس از این مسائل بهتره با اصلی ترین موضوع یعنی بحث هزینه ها آشنا بشیم که از بلیط رفت و برگشت هواپیما گرفته تا هتل و حمل و نقل و البته رستوران و خرید و …!

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به استانبول چقدره؟

هواپیما رفت و برگشت برای یک فرد بالغ: مثلا اینکه اگه شما مسافری باشید بزرگسال، به طور مثال برای تاریخ هجدهم تا بیست و یکم شهریور هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما اکونومی، یعنی در ارزان ترین حالت چیزی حدود 18 میلیون تا 22 میلیون میشه که خب متغیره و در زمان ثبت انتخاب می کنید. 

توجه داشته باشید این مبلغ برای هر یک نفر فرد بزرگسال می باشد!

رزرو هتل یک اتاق برای یک فرد بالغ: اما از لحاظ هتل که میدونید هتل در هر سفر تا به چه اندازه اهمیت داره، برای هر یک نفر فرد بزرگسال و یک اتاق، چیزی حدود 8 میلیون شروع و تا 30 میلیون پایان داره. البته که این رقم ها برای هتل 4 ستاره هستند با شرایط و خدمات گوناگون که خب قطعا در این شرایط اقتصادی اومدیم و همه چیز رو عالی ترین در نظر نگرفتیم، بلکه تا حدودی توقعات رو پایین تر آوردیم تا مسافر محترم با هزینه های به صرفه تر نیز آشناییت پیدا کنه.

- ناگفته نمونه هزینه های خرید و رستوران و هر آنچه که شما به عنوان تفریح برای خود نظر گرفته اید نیز هزینه های خاص خودشون رو دارند که برای خونواده های مختلف، متغیره و با توجه به سلیقه شخصی!

هزینه های سفر به استانبول

بریم سفر کربلا برای زیارت

اما بریم سراغ کربلا که خب در ابتدای متن اشاره کردیم بسیاری از زائران علاقمندن تا در روز اربعین اونجا باشن و بسیاری هم پیش از اربعین رفتن و برگشتن چرا که موکب ها رایگان هستند. اما با توجه به اینکه تعطیلات رسمی دو سه روزه در اواخر شهریور داریم، خب بسیاری از مردم هستند که میذارن و تو این تایم میرن تا هم با خیال راحت به شلوغی ها بر نخورن و هم اینکه متاسفانه دیگه سخت بلیط گیر میاد! پس ما میریم سراغ همون تاریخی که بلیط هست و تایمی مناسب برای رفت و برگشت به سرکار! اما دوباره میرسیم به این سوال که هزینه های سفر به کربلا چقدره؟

هزینه های سفر به کربلا

هزینه های سفر به کربلا چقدره؟

هواپیما رفت و برگشت برای یک فرد بالغ: هزینه بلیط نیز برای کربلا نرخ های متفاوت خودش رو داره که خب در تاریخ بیست و دو شهریور تا بیست و پنج شهریور به صورت رفت و برگشت چیزی حدود 10 میلیون تومان میشه.

رزرو هتل یک اتاق برای یک فرد بالغ: البته که در کربلا هتل هایی که برحسب دلار حساب میشن با یه دو دو تا چهارتا ساده و درآوردن هزینه ها چیزی حدود 2 میلیون تومان تا نزدیک به 4 میلیون تومان می باشد که البته این مبالغ برای هتل های چهار ستاره به مانند استانبول می باشد.

کربلا نیز با توجه به اینکه شما چه قصدی از رفتن دارید و سوغاتی و خرید و تفریح مد نظری دارید یا خیر، هزینه ها متغیر هستند.

هزینه های سفر به کربلا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی