|

ثروت ایلان چقدر است؟

ایلان ماسک ثروتمندین فرد جهان؛ جف بزوس جا ماند!

ارزش ثروت ایلان ماسک به حدود 185 میلیارد دلار رسیده و یک میلیارد دلار از جف بزوس بیشتر است.

لینک کوتاه کپی شد

به لطف افزایش حیرت‌انگیز قیمت سهام تسلا، ایلان ماسک با عبور از جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شده است. طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ارزش ثروت او به حدود 185 میلیارد دلار رسیده است.

ثروت جف بزوس که از سال ۲۰۱۷ ثروتمندترین فرد جهان بود، ۱۸۴ میلیارد دلار است.

افزایش ثروت ایلان ماسک در یک سال گذشته، سریعترین صعود تاریخ به رده‌های بالای فهرست ثروتمندان جهان محسوب می‌شود. این موفقیت تجاری بزرگی برای این کارآفرین نامدار است. او در ماه‌های اخیر درگیر حواشی شغلی و شخصی بسیاری بوده است.

ثروت ایلان ماسک در آغاز سال ۲۰۲۰ حدود ۲۷ میلیارد دلار بود و تنها یکی از ۵۰ ثروتمند برتر جهان محسوب می‌شد.

ایلان ماسک چگونه از جف بزوس پیشی گرفت؟

اما استقبال مشتریان از مدل‌های مختلف خودروهای الکتریکی تسلا باعث افزایش خیره‌کننده ارزش سهام این شرکت شد. او با توجه به بسته‌های تشویقی متنوعی که به عنوان مدیرعامل شرکت دراختیار داشت، صاحب بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار شد.

afcc128831570ebd02dc9fdb581a019e

خودروهای الکتریکی «تسلا»

این در حالی است که ارزش سهام فروشگاه اینترنتی آمازون به دلیل احتمال وضع قوانین جدید فدرال علیه آن شرکت، افزایش قابل توجهی نداشته است.

ایلان ماسک ماه ژوئیه گذشته، با پشت سر گذاشتن وارن بافت هفتمین فرد ثروتمند جهان شده بود. او در ماه نوامبر از بیل گیتس نیز پیشی گرفت و در فهرست ثروتمندان جهان به رتبه دوم صعود کرد.

ثروتی که ایلان ماسک طی ۱۲ ماه گذشته کسب کرده بیشتر از دارایی خالص بیل گیتس - معادل ۱۳۲ میلیارد دلار - بوده است.

روند افزایشی ارزش سهام تسلا در سال جدید میلادی نیز ادامه داشته است. ارزش سهام این شرکت روز پنجشنبه نیز با چهار درصد دیگر افزایش به حدود ۷۹۰ دلار رسید. به این‌ ترتیب ارزش این‌ شرکت سازنده خودروهای الکتریکی از ۷۳۷.۶ میلیارد دلار گذشت.

پیشنهاد می شود: مزایده 85 هزار میلیاردی ایران مال؛ کل ثروت ترامپ هم کافی نیست!

طلاقی که برای جف بزوس گران تمام شد

اگر بزوس طلاق نمی‌گرفت، همچنان اختلاف فاحشی نسبت به ماسک داشت. طلاقی که باعث شد وی حدود یک چهارم سهام آمازون خود را به همسر سابق خود، مک کنیزی اسکات و امور خیرخواهانه‌اش واگذار کند. 

5c3632c5bd773040c75b30b2

اتفاقات خارق العاده در لیست ثروتمندان

با وجود دستاوردهای نجومی، ماسک گفته است که علاقه چندانی به چیزهای مادی ندارد و دارایی کمی خارج از سهامش در تسلا و اسپیس ایکس دارد. وی ماه گذشته در مصاحبه‌ای با اکسل اسپرینگر گفت که هدف اصلی ثروت او تسریع در تکامل بشریت به یک تمدن فضایی است.

Elon-Musk-1


کمتر از یک هفته از سال جدید می گذرد که در لیست رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد اتفاقات خارق‌العاده‌ای رخ داده است. Zhong Shanshan از چین از وارن بافت سبقت گرفت. این فرد چینی یک کارخانه تولید آب معدنی در اختیار دارد.

bfa6d454-4b10-11eb-9c55-93e83087d811_image_hires_161544

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها