|

همه چیز درباره شیشلیک مهدویان؛ از داستان و بازیگران تا نقد

شیشلیک فیلم جدید مهدویان با حضور رضا عطاران و پژمان جمشیدی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

لینک کوتاه کپی شد

 "شیشلیک" فیلمی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری است. فیلم نامه آن را امیرمهدی ژوله به نگارش درآورده و به عنوان اولین فیلم کمدی کارگردان "ایستاده در غبار"، "ماجرای نیمروز" قرار است، به نمایش دربیاید.

خلاصه داستان فیلم: یکی از اهالی شهرکی در حایشه تهران، تحت تاثیر شرایط خاصی که از سوی رئیس کارخانه‌ای برایش رقم خورده است. طغیان کرده. در جستجوی رهایی خانواده‌اش برمی آید و...

1609237694_241859_120

شناسنامه فیلم شیشلیک

  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری
  • نویسنده امیرمهدی ژوله 
  • بازیگران : رضا عطاران، پژمان جمشیدی، جمشید هاشم پور، ژاله صامتی، وحید رهبانی، مه‌لقا باقری و عباس جمشیدی فر
  • توزیع‌کننده: حوزه هنری

داستان شیشلیک درباره چیست؟

شیشلیک تولید پردردسری داشت و بعد هم بر سر پروانه نمایش و ممیزی‌ های متعدد آن دچار حاشیه شد تا نهایتا با چندین اصلاحیه شرایط اکران آن در جشنواره فجر فراهم شود. بر اساس آنچه که درباره فیلم شنیده و گفته شده، داستان درباره یک شهرک کارگری است که ساکنان آن همگی در یک کارخانه مشغول به کارند و تحت آموزه ‌های مدیر، به تلاش مضاعف و قناعت در زندگی و ساختن با دستمزد بخور و نمیر عادت کرده‌ اند. همه چیز وقتی به هم می ‌ریزد که بچه کوچک یکی از کارگر ها هوس شیشلیک به سرش می ‌زند و این خواسته کل شهرک را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

Shishllik

همان‌طور که از خلاصه داستان برمی‌آید، با یک کمدی نماد پردازانه و منتقدانه با مایه ‌های پررنگ سیاسی و اجتماعی طرف هستیم؛ یک هجویه تند و تیز که ایده‌ اصلی جسورانه و عجیبی دارد. شیشلیک بیش از هر چیز درباره تقابل شعار با عمل و پی بردن مخاطبان شعارها به این تعارض است، ایده ‌ای که به خصوص در شرایط کنونی جامعه می‌ تواند حسابی بحث‌برانگیز باشد. اما نکته اینجاست که ایده‌ در عمل چگونه پرورش پیدا کرده و به چه نتیجه‌ای منجر شده؟

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها