|

باور و خرافات

معمول ترین خرافات در کشورهای مختلف؛ از زدن به تخته تا چشم شیطان

بعضی از باورها در میان مردمان هر کشور به یک عقیده عمومی تبدیل می شود. در اینجا با بعضی از خرافات در کشور های مختلف، آشنا می شویم.

لینک کوتاه کپی شد

در کشورهای مختلف جهان عقایدی وجود دارد که در وهله اول عجیب و خرافاتی به نظر می رسد اما واقعیت این است که خود مردمان هر کشور به اقتضای شرایط اجتماعی و فرهنگی شان، به این عقاد باور دارند و تمام زندگی خود را نیز با همین عقاید سپری کرده و آنها را از نسلی به نسل بعد انتقال می دهند. ما در اینجا عجیب ترین عقاید خرافی در سراسر جهان را معرفی می کنیم.

1. زدن به تخته

حتما همه شما با انجام این کار آشنایی دارید. در حقیقت این خرافات کاملا مشهور ریشه در قرون وسطی دارد، جایی که افراد در هنگام ورود به کلیساها، با این باور که ستون های چوبی آن از چوب های صلیب ساخته شده، به آن دست می زدند و بر این عقیده بودند که لمس چوب روح آن ها را به وهدانیت نزدیک می کند و برایشان شانس و اتفاقات مثبتی را به ارمغان می آورد. 

50079-istock-461846507

2. چشم شیطان 

قطعا تاکنون با اتفاقات بد و ناخوشاندی در زندگی مان مواجه شدیم و خود یا اطرافیانمان علت آن را به گردن چشم بد انداخته ایم.از این رو، سنگی به عنوان "چشم نظر" در بسیاری از کشور ها ساخته می شود تا در برابر این نگاه فاجعه آمیز از مردم محافظت کند. اکثر این سنگ ها به رنگ آبی و سفیدند و نقش روی سنگ نیز همانند یک چشم است. این سنگ ها در حقیقت نه تنها در ایران، بلکه در یونان، مصر، مراکش، افغانستان و بسیاری از کشور های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 

10__08103.1610385409

3. گربه ها و پرندگان سیاه رنگ 

گربه های سیاه به ویژه به خاطر ارتباط نزدیکشان با جادوگران در جشن های هالووین به عنوان نمادی از ترس و وحشت مورد استفاده قرار می گیرند. اعتقاد بسیاری از مردم در کشور های مختلف بر این است که اگر در مسیرشان با گربه سیاهی رو به رو شوند، قطعا اتفاق بد و ناخوشایندی برایشان می افتد و متوجه می شوند که آن روز، روز شانسشان نیست. اما این موضوع تنها به این گربه های بد اقبال ختم نمی شود چرا که در کره جنوبی، کلاغ های سیاه به عنوان نمادی از بدشانسی و مرگ شناخته می شوند و مردمان کشور انگلیس نیز بر این باورند که مواجه با آنها در یک روز، می تواند گویای پیش آمدن وقایع عذاب آور و فاجعه بار در روز های آتی باشد. همچنین، در این باره جالب است بدانید که یک خرافات قدیمی در انگلیس وجود دارد که طبق آن، شش کلاغ باید هر روز در اطراف یا بالای برج لندن دیده شوند زیرا در غیر این صورت، برج سقوط می کند. 

step_4-disease-59b9b6a9d963ac0011faca31-59bae508396e5a0010365c5b

4. کوتاه کردن ناخن ها درشب

عقیده مردمان کشور هایی مانند ترکیه، هند و ژاپن بر این است که کوتاه کردن ناخن های دست و پا در تاریکی، موجب بد شانسی می شود و حتی بعضی از مردمان ژاپن نیز بر این باورند که انجام آن در شب موجب مرگ می شود! در حقیقت یک باور قدیمی در پشت این موضوع وجود دارد و آن این است که مردم از ترس عدم دسترسی راحت به دکتر و پزشک، ترجیح می دانند تا از وسایل تیز و برنده ای همانند ناخن گیر، سوزن، چاقو و وسایلی از قبیل در زمان شب استفاده نکنند.

4365228458_5f8ac1a677_b

5. تاریخ سیزدهم در روز های سه شنبه

به علت شکست قسطنطنیه در جریان چهارمین جنگ های صلیبی، مردم کشور اسپانیا و اسپانیایی زبان ها، از این روز به عنوان روز خشونت، جنگ، مرگ و خونریزی یاد می کنند و بنابراین هرگز مراسم های مهم و بزرگ خود را در این روز برگزار نمی کنند اما این باور تنها به کشور اسپانیا محدود نمی شود و بسیاری از کشور های دیگر نیز به دلایل مختلف، چنین باوری را قبول دارند. 

martes13

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها