|

چرا از سهام سرخابی‌ها استقبال نشد؟

آمارها نشان می‌دهد که سهامداران از استقلال و پرسپولیس استقبال نکردند اما کارشناسان می‌گویند که میزان کمی از سهام این دو باشگاه عرضه شده.

لینک کوتاه کپی شد

یکشنبه سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در فرابورس عرضه شد. اما بسیاری از فعالان نسبت به این عرضه اعتراض داشتند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، آمارها نشان می‌دهد که از عرضه سرخابی‌ها در فرابورس استقبال نشد. با وجود این موضوع کارشناسان عقیده دارند که پذیره‌نویسی این دو باشگاه مبلغی بسیار کمی می‌شود.

اگر پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس تکمیل شود، مجموعا ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جمع‌آوری می‌شود. این مبلغ در برابر زیان‌های این دو باشگاه بسیار کم است.

حال فعالان بورسی به این موضوع اعتراض دارند و پیام الیاس‌کردی، کارشناس بورس در توییتی نوشت: «این همه گفتند هواداران استقلال و پرسپولیس کلا تا الان رو هم ۱۳۰ میلیارد تومان پول شده و در نهایت هم بشه ۲۰۰ میلیارد، باز هم پول حتی یه دونه برج خیلی معمولی و کوچیک تو تهران نمیشه!»

معیار عرضه سرخابی‌ها چیست؟

حمید اسدی، حقوقدان بورسی نوشت: « حدودا۳۵۰میلیارد از محل افزایش سرمایه وخرید توسط هواداران جهت اصلاح ساختار مالی،رعایت و انطباق با ضوابط AFC که جزو وظایف باشگاه هاست تامین میشود. آیاهمه شرکت های بازار سرمایه برای اجرای وظایف قانونی میتونن افزایش سرمایه بدن؟ نکته دوم:معیار ارزش گذاری هر سهم ۳۳۸تومان چیست؟»

یک فعال بورسی نیز نوشت: « اعتماد به بازار سرمایه. ۷۰۰ میلیارد تومن از بازار سرمایه نقد کردن و ریختن تو حساب بانکی این دو باشگاه که بدهی سرمربی و حقوق بازیکن بدن. اساسا افزایش سرمایه مساوی هست با پول قلمبه از بازار سهام بیرون کشیدن و سپس خواباندن در بانک.»

کاربر دیگری نوشت: «هوادار عاقل که میدونه پول خرید سهام به باشگاه نمی رسه و مستقیم میره به جیب دولت هم زیاده… رو همین حساب سهم رو نمی خره…کل پول فروش سهام رو دولت برمی داره برای بدهی های مالیاتی احتمالا»

«همین سقف تعداد خرید سهم رو دوبرابر میکنن اوت ۲۰۰ میلیارد میشه ۴۰۰ میلیارد!» «خرید سهام استقلال و پرسپولیس برای باشگاه و سهامداران منفعت خاصی نداره. چون ۲۰۰ میلیارد پول قرارداد یه بازیکون میشه فقط»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها