|

ژاوی مسی را به بارسلونا بر می گرداند؛ البته امسال نه!

ژاوی درخواست جذب مسی به صورت آزاد در فصل بعد را مطرح کرد

لینک کوتاه کپی شد

خداحافظی لیونل مسی با پیراهن آبی و اناری، قلب بارسایی‌ها را چه روی سکو و چه درون زمین یا روی نیمکت به درد آورد. تقریبا هیچ کس به جز ناصرالخلیفی و هواداران پاریس دوست نداشتند اسطوره تکرار نشدنی پیراهن بارسلونا این باشگاه را ترک کند. این جراحت عاطفی همچنان در حال اذیت کردن قربانیانش است و قطعا یکی از بزرگترین قربانیان زخم رفتن مسی از بارسلونا کسی نیست به جز هم‌تیمی سابق او، ژاوی ارناندس.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ شاید هیچ کس نمی‌توانست مثل ژاوی برای گلزنی مسی موقعیت‌سازی کند و شاید هیچ کس هم نمی‌توانست بهتر از مسی قدر موقعیت‌سازی ژاوی را بداند. سرمربی بارسا اکنون که زمام امور فنی در تیم سابقش را به دست گرفته، باز هم می‌خواهد بهترین پاس‌هایش را برای مسی کنار بگذارد و از مدیران باشگاهش خواسته تا فوق ستاره آرژانتینی را به نوکمپ بازگردانند.

شروع ماجرا با لاپورتا

جدیدترین اظهارنظر مدیر باشگاه بارسلونا با مواضع سخت او در زمان رفتن مسی تفاوت‌های زیادی دارد. مرد با سابقه و پرتلاش صندلی مدیریت بلوگرانا به تازگی از تمایلش در جهت رقم زدن پایانی جذاب برای اسطوره باشگاه صحبت به میان آورده و نشان داده دغدغه‌هایش کاملا از جنس هواداران بارسلوناست. خوان لاپورتا در این رابطه عنوان کرده: «مسی برای بارسا همه چیز بود. او احتمالا بهترین و موثرترین بازیکن تاریخ بارسلوناست و در تاریخ باشگاه فقط یوهان کرویف را می‌توان با او مقایسه کرد. اما جدایی او باید یک روز اتفاق می‌افتاد. باید تصمیمی را برای میراثی می‌گرفتیم که برای ما به جا مانده بود. باشگاه فراتر از بازیکنان و مربیان است اما به نظرم دوران مسی در بارسا به اتمام نرسیده  و مسئولیت ما این است که این داستان را باز نگه داریم و هنوز چیزی را تمام شده ندانیم. به عنوان مدیر بارسا من همه تلاشم را برای ماندنش داشتم اما از نظر شخصی فکر می‌کنم که خودم را نسبت به مسی مدیون می‌دانم».

لاپورتا حتی در همین مدت کوتاه بازگشتش به باشگاه هم نشان داده مرد عمل به حرف‌هایش است و نمی‌توان اظهارنظری به این وضوح و صراحت را از سوی او نادیده گرفت. خصوصا این که اکنون لاپورتا صحبت از دینش به مسی را مطرح کرده و مدیر فعلی بارسلونا در پرداخت بدهی‌های بارسلونا در حال ثابت کردن این موضوع است که دوست ندارد خودش و باشگاهش زیر دین دیگران باشند. یک داستان جذاب برای هواداران مشترک مسی و بارسا در حال رقم خوردن است که قطعا مقدمه این داستان را اظهار نظر لاپورتا نوشته. مسی یک فصل دیگر با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد و شاید در مدت همین یک فصل مشکلات مالی بارسلونا اندکی فروکش کنند و پروژه جذب او به عنوان بازیکن آزاد رسما کلید بخورد. 

سنگ دوم را ژاوی محکم‌تر زد

سرمربی بارسا که یکی از بهترین پاسورهای تاریخ این باشگاه و دنیای فوتبال هم به شمار می‌رود، دلش برای ستاره‌ای تنگ شده که هرگز پاس‌های طلایی‌اش را بدون نتیجه باقی نمی‌گذاشت. ژاوی می‌خواهد باز هم برای مسی موقعیت‌سازی کند و این را در بیانیه روشن و شفافش می‌توان دید. مرد اول نیمکت آبی و اناری‌ها پس از اظهارنظر مدیر باشگاه در قبال انگیزه بازگرداندن مسی با درخواست واضحش مبنی بر بازگرداندن فوق‌ستاره آرژانتینی، این پروژه را از همیشه جدی‌تر جلوه داده است. ژاوی که پیش از این اعلام کرده بود درهای بارسلونا به روی مسی باز است، از سران بارسا خواسته تا انتقال آزاد مسی در پایان فصل را مورد بررسی قرار دهند. ظاهرا همه چیز به کام بارسایی‌هایی است که عاشق لیونل مسی هستند.

بر کسی پوشیده نیست که نسخه پاریسی اسطوره آرژانتینی فوتبال با نسخه بارسلونایی‌اش تفاوت‌های زیادی دارد و حتی هواداران شخص مسی هم از بازگشت او به باشگاه سابق استقبال خواهند کرد. ژاوی و لاپورتا در این زمینه کاملا مبتنی بر احساسات هواداران تیمشان عمل اظهار نظر کرده‌اند و در حقیقت نشان داده‌اند پیش از هر پستی در این تیم، هوادار بارسلونا هستند.

روز بازگشت اسطوره

شاید رفتن و خداحافظی لیونل مسی از بارسلونا یکی از تلخ‌ترین روزهای سال‌های اخیر این باشگاه را رقم زد؛ اما چه کسی است که نداند بازگشت او به نوکمپ هم می‌تواند یکی از شیرین‌ترین خاطرات این ورزشگاه را بسازد؟ احتمالا حتی مهم هم نیست که مسی در بازگشتش همان ستاره دوره قبل حضورش باشد و این آرزو فقط برای یک پایان خوب در داستان مسی و بارسلونا شکل می‌گیرد. اظهارنظرهای مدیر و سرمربی بارسا این شب‌ها خواب را از عاشقان بارسلونا خواهد گرفت و شاید سکونشینان نوکمپ ساعت‌های متمادی به روزی فکر کنند که ورزشگاه خانگی تیمشان مملو از جمعیت است، طرح پیراهن شماره 10 مسی توسط هواداران به تصویر کشیده شده، اسطوره‌های باشگاه در کنار ستارگان فعلی درون زمین منتظرند، لاپورتا سخنرانی می‌کند و ژاوی منتظر است تا پیراهنی را به صاحب اصلی‌اش بازگرداند؛ روز بزرگ بازگشت اسطوره! روزی که گوینده ورزشگاه با لهجه پر تب و تاب و پر جوش و خروش اسپانیایی القاب مسی را یک به یک یادآوری می‌کند و با برشمردن هر لقب فریاد تماشاگران بلند می‌شود. گوینده ورزشگاه در آخرین کلامش از لقب‌ها فاصله می‌گیرد و با گام صدایی بلندتر و منتظر جواب صدا می‌زند؛«لیونل» و پاسخش را انفجار هواداران می‌دهد که با یک شادی تکرار نشدنی و شاید اشک شوق و بلندترین فریادهایشان می‌گویند: «مسی»!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها