|

احتمال حذف یک تیم از جام جهانی قطر!

با اطلاعات جدیدی که توسط شیلی به فیفا ارائه شده است احتمال حذف اکوادور از جام جهانی 2022 جدی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

اطلاعات و مدارک جدیدی که از طرف فدراسیون فوتبال شیلی درباره بایرون کاستیو، بازیکن تیم ملی اکوادور به فیفا ارائه شده است احتمال حذف این کشور از جام جهانی قطر را جدی کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ شیلی اطلاعاتی شامل پاسپورت‌های جعلی و هویت‌های چندگانه کاستیو را در اختیار فیفا قرار داده و مدعی است این مدارک ثابت می‌کند این فوتبالیست متولد کلمبیا است و نه اکوادور.

شیلی مدارکی به دست آورده که چند سال پیش در اکوادور دادگاهی برای رسیدگی به اتهام جعل پاسپورت بایرون کاستیو برگزار شد و او در این دادگاه به جرایم خود اعتراف کرد. رسانه‌ها می‌گویند فدراسیون فوتبال اکوادور بعد از شکایت شیلی به فیفا تلاش کرده بود این مدارک از بایگانی‌ها خارج نشده و به دست فیفا نرسد.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که تنها چند روز به برگزاری آخرین جلسه کمیسیون تجدیدنظر فیفا باقی مانده است. این آخرین فرصتی که شیلی دارد تا بتواند رای فیفا را برای اخراج اکوادور از جام جهانی دریافت کند. جلسه کمیسیون تجدیدنظر قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود.

بایرون کاستیو که در پست دفاع راست بازی می‌کند در مرحله انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی هشت بازی برای تیم ملی اکوادور انجام داد. شیلی از وقتی که از صعود به جام جهانی بازماند شکایتی رسمی به فیفا ارائه داد و مدعی شد کاستیو در کلمبیا به دنیا آمده و تابعیت اکوادوری ندارد و در نتیجه اکوادوری‌ها از بازیکنی غیرمجاز در تیم‌شان استفاده کرده‌اند.

روزنامه دیلی‌میل امروز در سایت خود یک فایل صوتی منتشر کرد که دنیای فوتبال و آمریکای جنوبی را شوکه کرده است. در این فایل صوتی، بایرون کاستیو چهار سال پیش در اکوادور مقابل دادستان قرار گرفته و به سوالات او پاسخ می‌دهد.

کاستیو در این فایل صوتی به صراحت اعلام می‌کند بر خلاف آنچه در شناسنامه اکوادوری او درج شده در واقع متولد سال 1995 است نه سال 1998. او می‌گوید نام کاملش بایرون خاویر کاستیو سگورا است؛ نامی که در گواهی ولادت او در کلمبیا نوشته شده است. در صورتی که در شناسنامه اکوادوری نام او به صورت بایرون داوید کاستیو سگورا درج شده است.

کاستیو در این فایل صوتی توضیح می‌دهد که شهر محل زندگی‌اش در کلمبیا، توماکو، را ترک کرده و برای دنبال کردن فوتبال به شهر سن‌لورنزو در اکوادور نقل مکان می‌کند. او حتی نام یک تاجر اکوادوری را مطرح می‌کند که کمکش کرده بود تا یک شناسنامه جعلی تهیه کند.

فیفا از ماه آوریل که اولین شکایت شیلی را دریافت کرد درباره کاستیو تحقیق می‌کند. اکوادور طبق برنامه قرار است روز 20 نوامبر در دیدار افتتاحیه جام جهانی به مصاف قطر میزبان برود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها