|

کی‌روش بدون سه بازیکن به جام جهانی نمی‌رود!

تیم ملی در شرایطی برای سومین بار با هدایت کی‌روش به جام جهانی می‌رود که سه بازیکن همواره کنار او حضور داشته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران قرار است ششمین حضور خود در جام جهانی را تجربه کند و این اتفاق برای سومین دوره‌ متوالی در شرف رخ دادن است. دست بر قضا در این سه تورنمنت، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بوده و خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مشرق؛ سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران از ۲۵ بازیکن برای حضور در قطر دعوت به عمل آورد. ۱۶ بازیکن از ۲۵ بازیکن مذکور برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم همراه تیم ملی بودند. نکته جالب‌تر اما اینجاست که سه بازیکن از حاضرین در قطر، به جز روسیه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم جزو مسافرین اعزامی بودند.

احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد تشکیل‌دهنده‌ فهرست محبوب کارلوس کی‌روش هستند. در جام جهانی برزیل، جهانبخش با ۲۰ سال، جوان‌ترین بازیکن تیم ملی بود و حالا در ۲۹ سالگی به سر می‌برد. حاج‌صفی و انصاری‌فرد اما جزو بازیکنان ۳۲ ساله تیم ملی در حال حاضر به شمار می‌روند. هر سه نفر هم کاپیتان‌های اصلی تیم ملی در خاک قطر خواهند بود.

هر سه بازیکن در صورتی که در جام جهانی ۲۰۲۲ برای تیم ملی بازی کنند، می‌توانند در کنار مسعود شجاعی قرار بگیرند. شجاعی تنها بازیکنی است که سابقه بازی در سه جام جهانی را دارد.

همچنین ۹ نفر از ۲۵ بازیکن دعوت شده برای اولین بار طعم حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را خواهند چشید.

جام جهانی ۲۰۲۲ برای نخستین بار در کشوری عربی و فصل زمستان برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران در بیست‌ودومین دوره جام جهانی، با تیم‌های آمریکا، انگلیس و ولز هم‌گروه است و ۳۰ آبان در نخستین بازی به مصاف شاگردان گرت‌ ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس خواهد رفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها