|

مشعل طالقان در پی بدقولی مسئولین خاموش ماند!

در پی وعده مسئولین تا سوم خرداد ماه سال جاری شعله‌های گاز ۲۵ روستای شهرستان طالقان باید روشن می شد اما این امر محقق نگردیده است.

لینک کوتاه کپی شد

در ۱۶ فروردین ماه سال جاری از سوی مدیران ارشد استان اعلام شد که قرار است در سوم خرداد ماه سال جاری شعله‌های گاز ۲۵ روستای شهرستان طالقان روشن شود، متأسفانه علی رغم چشم انتظاری‌های مردم این امر محقق نشد و موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر، با وعده‌های مسئولان قرار بود تا سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای طالقان به گاز وصل شوند، در حال حاضر از ۶۷ روستا طالقان، گاز رسانی ۲۰ روستا و ۸ محله شهری انجام شده است. ناگفته نماند زیر ساخت‌های لازم در روستاهای طالقان وجود ندارد و گازرسانی و نبود امکانات درمانی جزو اصلی‌ترین خلأهای این روستاها محسوب می‌شود.

نماینده مجلس مجری گازرسانی نیست

در این رابطه علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در گفت‌وگو اصحاب رسانه اظهار کرد: پیرو جلسات سال گذشته با وزیر نفت برای بحث گاز رسانی به حوزه انتخابیه، مقرر شد تا سوم خرداد مشعل گاز ۲۵ روستای شهرستان طالقان روشن شود که این امر محقق نشد.

85813f3a-6e1a-48e9-8534-6e995a55bd92

وی با بیان اینکه علت تأخیر گازرسانی به روستاهای طالقان از سوی رئیس شرکت گاز استان البرز اعلام شد، تصریح کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها نماینده مجلس را خطاب قرار می‌دهند در حالی که نماینده مجلس مجری این کار نیست.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس خاطرنشان کرد: رئیس شرکت گاز استان البرز مطرح کردند که تا ۲۰ روز آینده گاز رسانی به ۲۵ روستای طالقان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۵ روستای دیگر تا شهریور ماه سال جاری انجام می‌شود، گفت: پیمانکار در مابقی روستاها و بالاطالقان مشغول کار است و اگر موانعی پیش نیاید تا سال آینده عملیات گازرسانی مابقی روستاهای بالا طالقان به اتمام می‌رسد.

حدادی با بیان اینکه رئیس شرکت گاز استان البرز قول داده تا اسفند ماه سال آینده ۸۰ درصد روستاهای طالقان گازرسانی شود، اظهار کرد: از سوی وزیر نفت اعتبارات گازرسانی به روستاهای بالا طالقان و پایین طالقان نیز تخصیص داده شده است.

معذرت خواهی رئیس اداره گاز استان البرز از مردم طالقان

در این رابطه سیدرضا غفاریان رئیس شرکت گاز استان البرز در خصوص علل تأخیر در اتمام پروژه‌های گاز رسانی به شهرستان طالقان اظهار کرد: ۱۸ روستا در بالا طالقان و هشت روستا در پایین طالقان جزو تعهدات گاز رسانی شرکت گاز استان البرز بوده است.

WhatsApp_Image_2021-12-28_at_11_49682

وی ادامه داد: گازرسانی به ۱۸ روستا در بالا طالقان بر اساس تعهد به نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ قرار شد تا سوم خرداد به اتمام برسد، اما به دلیل بارندگی‌های شدید اجرای پروژه به مشکل و تأخیر برخورد داشت.

رئیس شرکت گاز استان البرز ضمن عذرخواهی از مردم طالقان بابت تأخیر پروژه بیان کرد: نصب ایستگاه نیز در اجرای پروژه‌های گازرسانی مدنظر بود که با معارض محلی مواجه شد، بنابراین تمام این عوامل سبب تأخیر در عملی شدن وعده گازرسانی شدند.

وی تصریح کرد: مسائل ترافیکی به دلیل توریستی بودن شهرستان طالقان در ایام عید نوروز، تعلل پیمانکار بخش خصوصی و مشکل زمین را نیز باید به علل تأخیر در اجرای پروژه‌های گازرسانی اضافه داشت.

غفاریان ضمن قدردانی از پیگیری نماینده طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی برای تأمین اعتبارات لازم اجرای پروژه‌های گازرسانی به شهرستان طالقان متذکر شد: در تلاش هستیم این مطالبه مردم طالقان ظرف یک ماه آینده محقق شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها