|

ایجاد 30 کیلومتر خط ویژه اتوبوس تندرو در کرج

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اعلام کرد: امسال ایجاد ۳۰ کیلومتر خط ویژه اتوبوس تندرو با ۳۹ ایستگاه در این کلانشهر هدفگذاری شده است.

لینک کوتاه کپی شد

فرزین فرشاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران  با بیان اینکه مرحله مطالعاتی راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در  خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در سالِ ۱۴۰۰ صورت پذیرفته و در آستانه گامِ تاریخی برای افزودن امکانی جدید به ناوگان حمل و نقل همگانی هستیم، اظهار داشت: جانمایی ایستگاه ها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسی ها در رفیوژهای میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور عالی پروژه در حال جمع بندی نهایی است تا بتوانیم فاز و گامِ اجرایی را آغاز نماییم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار داشت:  آمار تردد وسایل نقلیه در کلانشهر کرج حدود ۲ برابر برخی شهرهای بزرگ کشور است و تعداد خودروها به نسبت سرانه جمعیتی نیز بسیار قابل توجه است و در نتیجه تقویت حمل و نقل همگانی گزینه ای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک به شمار می رود و در رأس آن باید از راه اندازی «خط ویژه اتوبوس» به عنوان بازو و ستون فقراتی برای تسهیل سفرهای درون شهری یاد کرد.

این مسوول هدفگذاری طول مسیر رفت را ۱۳ کیلومتر و مسیر برگشت را ۱۷ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد از مسیر ایزوله شده و با جدا کننده های فیزیکی یک محور مستقل را تشکیل می دهد و ۵۰ درصد الباقی نیز مختلط با جریانِ ترافیک خواهد بود.

فرشاد در ادامه عملیات های جانمایی و نقشه برداری از ایستگاه های مبدا، مقصد و میانی و احداثِ آنها، پیگیری ورود ناوگان جدید جهت تامین اتوبوس های مسیر، اصلاح هندسی های مسیر اعم از دوربرگردان ها و تقاطعات جهت تامین فضای تردد ناوگان و فرهنگسازی را از گام های آتی در جهت تحققِ پروژه راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در کلانشهر کرج دانست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خاطر نشان کرد: در هر روی خط ویژه اتوبوس اتفاقی تازه و بدون سابقه اجرایی در شهر است که قطعاً آزمون و خطاهایی در مسیر اجرا خواهد داشت لکن با استفاده از مشاورین عالی و زبده در صدد کاهش حداکثری مشکلات احتمالی می باشیم تا بتوانیم خدمتی دیگر را برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری تقدیم شهروندان گرامی نماییم.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها