|

سفر یک روزه به آبشار زیبای کرکبود طالقان

با شروع فصل گرما، گردش در آبشار می تواند بهترین گزینه سفر یک روزه باشد، در این مقاله آبشار کرکبود طالقان را به اختصار معرفی می نماییم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آبشار کرکبود طالقان مقصدی چشم‌نواز برای علاقه‌مندان به طبیعت و دوستداران آرامش است. اگر دلتان می‌خواهد برای ساعاتی از هیاهو و شلوغی شهر فاصله بگیرید بهتر است سری به آبشار کرکبود بزنید. امروز به شما خواهیم گفت آبشار کرکبود طالقان کجاست، چه ویژگی‌هایی دارد و دارای چه امکاناتی است. در این سفر کوتاه همراه ما باشید.

N82935781-72376517

آبشار کرکبود طالقان

آبشار کرکبود یا آبشار کر در 700 متری روستای خوش آب‌وهوای کرکبود طالقان قرار دارد؛ آبشاری زیبا و دلنشین که تلاقی آب و صخره است. این آبشار آهکی با بلندای 5 متر، از ارتفاعات حصارچال مازندران سرچشمه می‌گیرد، از دل صخره‌هایی کبود فرو می‌ریزد، به سمت رود شاهرود سرازیر می‌شود و در نهایت به سفید‌رود می‌پیوندد. کرکبودِ دیدنی با غرشی وصف‌ناشدنی سر به صخره‌ها می‌کوبد و ریزش قطره‌های آب، چون دانه‌های مروارید، بازدیدکنندگان را با خنکی مطبوع و دل‌انگیز  و عظمت و زیبایی‌اش آشنا می‌کند.

در پایین‌دست این آبشار زیبا، چشمه‌هایی به دست طبیعت ایجاد شده که فضایی مناسب برای آب‌تنی در گرمای طاقت‌فرسای تابستان را برای گردشگران فراهم می‌کند. در دو سوی آبشار کرکبود صخره‌هایی بلند که بر روی آن‌ها حفره‌هایی از دل زمان به یادگار مانده است به چشم می‌خورند، اگرچه در حال حاضر گردشگران با عبور از این حفره‌ها می‌توانند این طبیعت چشم‌نواز را از منظر دیگری به تماشا بنشینند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در گذشته‌هایی دور، در دل این حفره‌ها اتاقک‌هایی بوده که هنرمندان خوش‌نویس در روزهای تابستان گرد هم می‌آمدند و به کتابت قرآن کریم می‌پرداختند، به گونه‌ای که طنین گوش‌نواز آب با رقص دل‌نواز قلم، لحظات معنوی نابی را رقم می‌زده است.

913e316d-d103-4768-9898-59a2b34776a3-840x560

چرا آبشار کرکبود؟

کرکبود، آبشاری پرآب و پرخروش و مقصدی جذاب برای طبیعت‌دوستان است.

آبشار کرکبود طالقان در هر چهار فصل سال جاری است.

در پایین دست این آبشار خروشان، حوضچه‌هایی زیبا به دست طبیعت ساخته شده که برای آب‌تنی مناسب‌اند.

برای رسیدن به این آبشار باید از روستای زیبای کرکبود بگذرید که مسیری زیبا را در این راه نظاره‌گر خواهید بود.

علاوه بر تماشای درختان چندین ساله و سر به فلک کشیده کرکبود به همراه کوه‌های استوارش که مناظر بدیعی را به وجود آورده، می‌توانید به دیدن سد طالقان و دریاچه آن نیز بروید.

دسترسی به این آبشار آسان است.

تفریحات آبشار کرکبود طالقان

-آب‌تنی: اگر در روزهای داغ بهار و تابستان به تماشای آبشار کرکبود می‌روید، آب‌تنی و لمس خنکای آب در حوضچه‌های زلال این آبشار، می‌تواند برایتان مهیج و لذت‌بخش باشد.

-عکاسی: طبیعت سحرانگیز کرکبود طالقان با مناظر شگفت‌انگیز و رویایی، در کنار آبشار خروشانش می‌تواند شما را به وجد آورد تا با عکس‌های هنری و زیبا، لحظات سفر خود را ماندگار کنید.

-پیک نیک: می‌توانید در پایین‌دست این آبشار و در دامان طبیعتی آرام، زیراندازتان را پهن کنید و در هوایی مطبوع، رقص آب را بر تن صخره‌ها به تماشا بنشینید و لذت ببرید.

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها