|

خطر، ساکنان گود حصارک هر چه زودتر منازل خود را ترک کنند

رئیس کل دادگستری استان البرز از ساکنان اطراف گود حصارک خواست هر چه سریعتر منازل خود را تخلیه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به موضوع گودبرداری حصارک و وجود ساختمان‌های نا ایمن در اطراف این گودبرداری، اظهار داشت: سال 94 در منطقه حصارک کرج، بدون اخذ پروانه و مجوز، گودبرداری وسیعی برای احداث یک مجتمع بزرگ تجاری صورت گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، وی با بیان اینکه متاسفانه نظارت لازم از سوی شهرداری وقت در این بخش صورت نگرفته است، افزود: از این رو با این اقدام مقابله نشد و در حال حاضر اطراف این گودبرداری حدود 72 واحد مسکونی و خانواده ساکن هستند. از سوی دیگر متاسفانه این ساختمان ها نیز در اراضی قولنامه ای و فاقد پروانه و بدون رعایت ضوابط و مقررات احداث شده اند.

رییس کل دادگستری استان البرز  با بیان اینکه وقتی ساختمانی بدون پروانه احداث می شود بدین معناست که شرایط ایمنی و رعایت اصول فنی برای آن ساختمان مدنظر قرار نگرفته است، بیان کرد: در نتیجه در مورد این ساختمان‌ها نه از سوی شهرداری و نه از سوی سازمان نظام مهندسی نظارتی صورت نمی گیرد.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: از سال های گذشته به مرور ترک هایی در ساختمان های اطراف این گودبرداری انجام شده که دادگستری کل استان البرز به محض اطلاع به این موضوع ورود و مالکی که اقدام به گودبرداری در این منطقه کرده بود را ملزم به رعایت اقدامات ایمنی اولیه کرد اما مطابق نظر سازمان نظام مهندسی، ایمنی قطعی این 72 واحد مسکونی منوط به تخلیه ساکنان این واحدهای مسکونی است چرا که احتمال ریزش این واحدهای مسکونی وجود دارد.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه در این بخش هم بارها اخطار لازم به ساکنان داده شده است، بیان کرد: ساکنان این واحدهای مسکونی هنوز اقدام به تخلیه نکرده اند، بنابراین حدود یک ماه قبل این موضوع از سوی دادگستری کل استان به شورای تامین و فرماندار شهرستان کرج اطلاع و دستور داده شد که این موضوع در شورای تامین و مدیریت بحران شهرستان مطرح شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مصوبات خوبی در شورای تامین شهرستان برای ایمن سازی این واحدهای مسکونی تصویب شده است، بیان کرد: براساس این مصوبات مالک ساختمان و شهرداری مکلف شدند که حدود 150 میلیون تومان جهت ودیعه و رهن منزلی در خارج از این منطقه به صاحبان 72 واحد مسکونی پرداخت شود تا این افراد ظرف حداکثر دو هفته اقدام به تخلیه این منازل کنند. همچنین مصوب شده 5 میلیون تومان برای هزینه های جابه جایی و انتقال وسائل به ساکنین پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته، هنوز بعد از گذشت یک هفته استقبالی از این مسئله صورت نگرفته است و تاکنون تنها تعداد بسیار محدودی از واحدهای مسکونی شرایط مطرح شده را پذیرفته اند. البته در مصوبات شورای تامین استان این موضوع هم دیده شده که در صورت نیاز آب، برق و گاز این واحدهای مسکونی قطع شود. همچنین دستور قضایی مبنی بر اینکه که مصوبه شورای تامین استان و مدیریت بحران شهرستان کرج درباره ساکنان اطراف گودبرداری حصارک اجرا شود، صادر شده است لذا به ساکنان هشدار داده شده که هر چه سریعتر نسبت به تخلیه این واحدها اقدام کنند.

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها