|

آمادگی فرمانداری برای احیای مرکز دانشگاهی طالقان

فرماندار شهرستان طالقان از آمادگی این نهاد اجرایی برای احیای دانشگاه آزاد اسلامی مرکز طالقان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/البرز- علی مهدوی در دیدار علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام آمادگی فرمانداری شهرستان طالقان برای احیای مرکز دانشگاهی این شهرستان اظهار کرد: طالقان دیار مؤمنین، مهد علما، سرزمین کهن فرهنگ، علم، ادب و دانش است و با قدمت و عظمتی که دارد، دارای مشکلات و کمبودهای زیادی بوده و راه‌اندازی مجدد دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان می‌تواند راهگشا باشد و علاوه بر مسائل آموزشی در چند عرصه دیگر نیز فعالیت کند.

وی اضافه کرد: کاربری‌های دیگری که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به مرحله اجرا درآورد عبارت است از پارک سلامت یا دهکده سلامت، فعالیت در حوزه گردشگری در قالب ایجاد فضای بومگردی و گسترش فضای علم و فناوری که کمک بزرگی به پارک علم و فناوری استان البرز می‌کند. با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حائز اهمیت است که دانشگاه می‌تواند در این زمینه فعال شود و در منطقه طالقان با توجه به بستر مناسب و اینکه در اسناد بالادستی طالقان به‌عنوان قطب گردشگری، کشاورزی و دامداری استان شناخته شده، می‌توان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، دامپروری، پرورش زنبورعسل، باغبانی و ... را جذب و سرمایه‌گذاری کرد.

فرماندار شهرستان طالقان گفت: موضوع پژوهش و فناوری در این منطقه در مقایسه با سایر موضوعات اثرگذاری بیشتری دارد و پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری طالقان تشکیل و موضوع به‌صورت دقیق و کارشناسانه بررسی و چنانچه در زمینه فعالیت دانش‌بنیان نیاز به اراضی بیشتر باشد از طریق اداره منابع طبیعی شهرستان مساعدت خواهد شد. این ظرفیت در طالقان کاملاً مهیا بوده با زمینه‌های فعالیت متنوع، نوع فعالیت به رویکرد، طراحی و سیاست‌گذاری دانشگاه بستگی دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها