|

اطراف کرج کجا بریم؟ چشمه وله جاده چالوس یه جای جذاب و دیدنی

آبشار وله یک مکان جذاب و دیدنی و البته خنک اطراف کرج هست که بهترین انتخاب برای تعطیلات آخر هفته محسوب میشه

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- چشمه وله از جاذبه های طبیعی استان البرز و ۷۰ کیلومتری شهر کرج و از جاهای دیدنی جاده چالوس می باشد. این چشمه حاوی بیکربنات کلسیک گوگردی سرد است، همین امر موجب شده تا از آب چشمه برای آب درمانی استفاده شود و فواید بسیاری دارد از جمله این فواید: بیماری های تنفسی و رماتیسم را التیام می بخشد، نزدیکی این مکان به گچسر، غار یخ مراد و تونل کندوان باعث شده تا در نیمه اول سال گردشگران زیادی از این مناطق برای پیک نیک استفاده نمایند.

روستای وله از توابع بخش آسارا در دهستان نساء قرار دارد. این روستای زیبا در ابتدای فصل بهار، میزبان آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری در بین کوه‌ها و دره‌های زیبا است که تجربه‌ای شگرف از طبیعت گردی را برای شما رقم خواهد زد. بهترین زمان بازدید از این آبشارها، فصل بهار و تابستان است.

چشمه-وله

برای رسیدن به روستای وله باید در حدود هفتاد کیلومتری جاده کرج به چالوس از یک مسیر فرعی خارج شوید؛ مسیری که پس از عبور از روستای وله به روستاهای آزادبر، دخترکلا، گراپ، دراپی، گته ده، آسکان، دهدر، جوستان و در انتها به شهرک طالقان می‌رسد.

در رابطه با گردشگری آبشار وله نکاتی هست که باید به شما طبیعتگران توضیح دهیم اگر از تهران به سمت آبشار وله راه بیفتید حدود دو ساعت در راه هستید و اگر از کرج این راه را طی کنید یک ساعت تا رسیدن به آبشار در انتظار شماست.

ccfcd52c-6917-4c5e-be8b-efb1c1746981-840x560

زمانی که نیاز دارید تا منطقه آبشار وله را بگردید 4 ساعت طول می کشد و بعد هم م توانید زیر سایه خنک درختان دمی بیاسایید یادتان باشد همیشه برای نشستن در کنار آبشار ها فاصله را حفظ منید احتمال ریزش سنگ وجود دارد پس حتما مراقب باشید در فصل بهار و تابستان از ضدآفتاب و کلاه و کفش مخصوص طبیعت گردی استفاده کنید اصلا هم نگران آنتن دهی موبایل در آبشار وله نباشید زیرا در این منطقه آنتن دهی وجود دارد و شما می توانید به گووگل برای پیدا کردن آبشار استفاده نمایید هر زمانی از شبانه روز که بخواهید به آبشار وله بیایید دسترسی آزاد است و اینکه ورودی رایگان می باشد هوای طبیعت را داشته باشد و حتتما زباله هایتان را جمع کنید تا آبشار وله همواره سبز و تمیز و زیبا باقی بماند. از اماکن نزدیک به آبشار می توانیم به رود کرج 1.2km، پل سنگی گچسر (آهنین راه) 2.2km، روستای حسنکدر 3km، روستای گچسر در 800 متری اشاره کنیم که علاوه بر زیبایی طبیعی این روستاها قدمت تاریخی دارند که شما می تواید با رفتن به آبشار وله با یک تیر چند نشون بزنید و این جاهای دیدنی را هم ببینید.

اگر میخواهید شب را کمپ کنید و در طبیعت بکر آبشار وله بمانید توصیه ما این است این لوازم مورد نیاز داره حتما همراه خود داشته باشید وبایل، وجه نقد, کارت بانکی, کفش کوهنوردی، زیرانداز, عینک و کلاه آفتابی, کوله پشتی, پاور بانک، وعده های غذایی, پلاستیک زباله, سوخت خودرو, تنظیم باد و لباس گرم چون احتمال اینکه هوا سرد شود بسیار زیاد است.

امیدواریم آخر هفته خوبی را سپری کنید و از دیدن چشمه و آبشار وله لذت برید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی