|

دلایل درخواست استیضاح شهردار کرج چیست و سرانجامش چه می شود؟

استیضاح شهردار کرج هفته ها عقب افتاده و این داستان اعتراضات مردم و اصحاب رسانه را در پی داشته است در این مقاله به دلایل استیضاح می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/البرز- این روزها حواشی استیضاح شهردار کرج بسیار سر زبان مردم و اصحاب رسانه و نهادها افتاده است پس از گذشت حدود یک سال از انتصاب شهردار کرج این بار چندم است که شرایط به گونه ای رقم خورده است تا مسئله استیضاح از سوی اعضای شورای شهر  مطرح شود.

چندین ماه قبل درست شب شهادت امام حسن عسکری (ع) ویدیوئی از پسر رئیس شورای شهر در شبکه های مجازی پخش شد که اعتراض و واکنش تند مردم و برخی از مسئولین به ویژه ستاد امر به معروف را در پی داشت.

که پدر در طی نامه ای از مردم شریف کرج عذرخواهی نمود و گفت در آخر هفته ماموریتی در شمال کشور داشتیم و برای بازدید از یک مجموعه در شمال که مربوط به شهرداری کرج میشد دیدن داشتم که فرزندم جهت تهیه مایحتاج منزل، ماشین را بیرون می برد و موسیقی میگذارد و فیلم میگیرد و متاسفانه در فضای مجازی پست می کند.

به عقیده خیلی از مسئولین و مردم این نامه توجیه و بهانه آوری رئیس شورای شهر برای پوشاندن اشتباهش بود و سوال همگان این است چرا باید رئیس شورای شهر کرج با استفاده از اموال شهرداری که بیت المال محسوب می شود در حال تفریح و فیلم گذاشتن در شبکه های مجازی باشد؟ آیا این توهین به مردم و خون شهدا نیست؟ شهردار کرج چرا و با چه هدفی، مجوز خودرویی را که متعلق به پیمانکار بوده و خودروی خدمت مدیریت شهری محسوب میشده را در اختیار رئیس شورای شهر قرار داده است؟

پای برادر شهردار به پرونده استیضاح باز شد!

یکی از مهمترین دلایل درخواست استیضاح شهردار کرج از سوی اعضای شورای اسلامی، انتصاب غیرکارشناسانه و دستگیری برادر وی به جرم اتهام تحصیل مال نامشروع و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق بود که منجر شد تا استیضاح در دستور کار شورای شهر کرج قرار بگیرد.

از دیگر سوالات اساسی و ابهاماتی که برخی از اعضای شورای شهر را مجاب کرد تا درخواست استیضاح شهردار را امضا کنند از این قرار است:

مبنا، اساس و ضوابط و قواعد انتصاب معاونین و مدیران مناطق و روسای سازمان های شهرداری توسط شهردار کرج، چه بوده است؟

علت عدم استفاده از مبلغ 40 میلیارد تومان وجه حاصل از فروش اوراق مشارکت در بانک شهر که از 21 ماه سال جاری تامین و تاکنون، بدون هیچ بهره وری درست مورد غفلت قرار گرفته، چیست؟

پاسخ شهردار در رابطه با عناوینی که در شبکه های مجازی  با فاکتورهای لاکچری خوانده می شود، چیست؟

سهم انتصاب بانوان در سازمان شهرداری چه می شد!

نادیده گرفتن سهم بانوان در سازمان شهرداری یکی دیگر از دلایل نارضایتی از شهردار شد که فاطمه منعمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در طی نگارش یک نامه سرگشاده به آقای شهردار دلایل نارضایتی خودش را اینگونه بیان کرد:  او گفت: کارنامه چندماهه شهرداری کارنامه قابل قبولی نیست. اقدام اصلاحی در طول 9 ماهه در مجموعه مدیریت شهری صورت نپذیرفته است که نادیده گرفتن سهم بانوان در انتصابات و سهم مدیریتی از این موارد است. منعمی در خصوص سهم بانوان در مناصب مدیریتی در زمان ۹ ماهه مدیریت شهرداری ۴۱ نفر منصوب شدند ۲ مدیرکل ۶ رئیس اداره ۳۲ مسئول امور ، کلا ۱۴۲ خانم داریم که به زعم شما پست گرفتن که اکثریت قریب به اتفاقشون مسئول امور هستند از ۱۴۲ نفر کل انتصابات بانوان حدودا ۱۰۰ نفر اینها در ادوار گذشته پست گرفتند و اکثرا مسئول امور بودند آیا قابلیت ارتقاء نداشتند؟! سوال اینجاست چطور به آقایون میرسد رزومه دریافت نمی شود و پله های ترقی رو طی میکنند.

بر خورد با اصحاب رسانه و عدم اجازه ورود خبرنگاران به صحن مجلس

قبل از شروع سال جدید زمزمه تغییر در مدیریت شهری شروع شد و قرار بر جلسه پرسش و پاسخ و استیضاح شهردار بود که این جلسه به دلایل نامعلوم صورت نگرفت و موکول شد به یک جلسه علنی برای بعد از سال جدید، که پس از سفر رییس جمهور به استان البرز بالاخره این وعده محقق گشت، و روز موعود طبق اعلام روابط عمومی تنها از خبرگزاری‌های رسمی برای حضور در جلسه استیضاح شهردار دعوت شده بود، اما زمانی که اصحاب رسانه به شورای شهر رسیدند با درب بسته مواجه شدند، حراست شورای شهر کرج در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد دستور از سوی رییس شورای شهر است و من مأمور به انجام دستور هستم!

دوباره این جلسه موکول شد به روز یکشنبه 22 خرداد که باز به دلیل عدم اتفاق نظر اعضای شورای شهر استیضاح کنسل و موکول شد به یکشنبه دیگر! حالا همان یکشنبه ای است که مردم و اصحاب رسانه منتظرش هستند آیا امروز استیضاح صورت می گیرد یا چندین یکشنبه می آید و می رود و در شلوغی بازار همه چیز به دست فراموشی سپرده می شود؟ باید منتظر بمانیم تا ببینیم جلسه علنی  شورای شهر اسلامی در تاریخ 29 خرداد چه تغییراتی را به نفع مردم رقم میزند!

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها