|

بارندگی‌های اخیر سدهای البرز را تهدید می‌کند؟

بارش‌های کنونی به صورت رگباری و آنی است که بر اثر آن حجم کمی آب به سمت سدها روانه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

داوود نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در برخی مناطق استان، گفت: در حال حاضر از ۱۸۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سد کرج نزدیک به ۶۳ میلیون مترمکعب خالی است و ۱۱۷ میلیون مترمکعب پر شد. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه ظرفیت سد کرج همچنان به نسبت سال‌های گذشته خالی است، افزود: رقم ذکر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد منفی است.

نجفیان با بیان اینکه سد طالقان هم ۲۴۷ میلیون مترمعکب ظرفیت دارد، اضافه کرد: از این میزان ۱۷۳ میلیون مترمکعب خالی و ۱۵۴ میلیونه مترمکعب آن پر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بارش‌های اخیر سدهای استان را تهدید می‌کند یا خیر، گفت: بارش‌های کنونی به صورت رگباری و آنی است که بر اثر آن حجم کمی آب به سمت سدها روانه می‌شود، بنابراین خطری متوجه سدهای امیرکبیر(کرج) و طالقان نیست.

وی در عین حال با اشاره به بارندگی های چند روز گذشته استان و بالا آمدن آب رودخانه‌های کرج و طالقان از مردم و گردشگران خواست به محدوده این رودخانه‌‎ها نزدیک نشده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

نجفیان افزود: برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی، تیم‎‌‌های حفاظتی شرکت آب منطقه‌‎ای استان البرز در حاشیه دو رودخانه کرج و طالقان فعال بوده و در آماده‌باش هستند لذا انتظار می‎‌رود مردم و گردشگران برای جلوگیری از خطرات احتمالی،با این تیم‌‎‌‌ها همکاری کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها