|

راه‌اندازی شعبه حل اختلاف اصحاب‌رسانه در البرز

شعبه حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز راه اندازی شد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین فاضلی هریکندی پنجشنبه در آئین افتتاح شعبه ۴۰ صلحی ویژه اصحاب رسانه البرز اظهار کرد: یکی از راهبردهای قوه قضائیه که در ابتدای سال جاری به استان‌ها ابلاغ شد، استفاده از ظرفیت‌ها برای حل اختلافات بوده که به همین منظور تاکنون چهار شورای حل اختلاف تخصصی در البرز راه اندازی شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از مهر، وی افزود: پیش از این شورای حل اختلاف ویژه مدیریت شهری، اتاق اصناف، شرکت‌های دانش بنیان در البرز راه اندازی و از امروز شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه در این استان کار خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه هدف از تشکیل شوراهای حل اختلاف استفاده از ظرفیت‌ها برای برقراری صلح و سازش بین دعاوی احتمالی است اظهار داشت: این در حالی است که در موضوعات مرتبط با رسانه نیز به دنبال این بوده و هستیم که مسائل و اختلافات را تا جایی که امکان پذیر است با سازش به پایان برسانیم.

فاضلی هریکندی تکریم اصحاب رسانه را از دیگر اهداف قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: به همین منظور شورای حل اختلاف ویژه رسانه‌ها در اداره کل ارشاد و محلی خارج از مجموعه قضائی تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تنویر افکار عمومی را از جمله انتظارات دادگستری از رسانه‌ها عنوان و تصریح کرد: امروز رسانه‌ها در قلب جامعه حضور دارند و اعتقاد ما این است که اصحاب رسانه چشم بینا، گوش شنوا و چشم بینای جامعه می‌باشند که بر همین اساس از این ظرفیت می‌توان برای تنویر افکار عمومی و آگاه سازی مردم بهره گرفت.

رئیس کل دادگستری البرز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر انتظار از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها این است که نسبت به بیان مشکلات و راه حل برای برطرف کردن آنها از سوی رسانه‌ها دقیق بوده و ظرفیت انتقاد نیز داشته باشند اما از اصحاب رسانه نیز انتظار می‌رود که واقعیات را بیان کرده و از ارائه تحلیل‌های بدون استناد که می‌تواند مشکل ساز شود خودداری کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها