|

اوج شیوع آنفلوآنزا در البرز؛ کرونا در وضعیت آبی

رییس مرکز فوریت های پزشکی و سخنگوی ستاد کرونا البرز گفت: بررسی ها بیانگر اوج شیوع آنفلوآنزا در این استان است اما کرونا در وضعیت آبی است.

لینک کوتاه کپی شد

دکتر احمد مهدوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در زمان حاضر بشترین مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان البرز مبتلایان به بیماری آنفلوآنرا هستند که تحت درمان قرار می گیرند.

به گزارش «شایانیوز»، وی از گروه های پرمخاطره مانند سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای خواست برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به پایگاه های سلامت دانشگاه علبوم پزشکی البرز در سراسر استان مراجعه کنند.

مهدوی گفت : هیچ گونه کمبودی به لحاظ واکسن یا دارو در استان البرز نداریم.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز همچنین به مردم توصیه کرد پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی رابرای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا را رعایت کنند.

مهدوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نیاز استان البرز به توسعه پایگاه های امدادی اورژانس گفت : این استان در زمان حاضر به ۳۰ پایگاه جدید اورژانس نیاز دارد.

وی یادآور شد: طی یکسال اخیر ساخت ۱۲ پایگاه اورژانس در استان البرز آغاز شده که تاکنون ۱۰ پایگاه آنها بهره برداری شده است ضمن آنکه خیرین و شهرداری ها در ساخت و تکمیل این پایگاه ها به اورژانس البرز کمک کردند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز یادآور شد: اکنون چهار محل نشست و برخاست برای بالگرد امدادی اوژانس در استان وجود دارد که انتظار می رود تعدادی دیگر فرودگاه بالگردی در این استان احداث شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی