|

در پی انتشار لایجه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد:

سیگنال مهم بودجه ۱۴۰۱ برای ارز دیجیتال!

arzdigital

اصلی‌ترین مفهومی که از بودجه ۱۴۰۱ به ذهن هر اقتصاددان می‌رسد سیاست انقباضی دولت رئیسی است. اما سیاست انقباضی چه سیگنالی برای فعالان بازار…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-سیگنال‌هایی از جمله فشار مالیاتی شدید، عدم افزایش یارانه نقدی و کمبود نقدینگی باعث شده تا بسیاری از کارشناسان دوره رکود را برای اقتصاد ایران پیش‌بینی کنند.

شهاب موسوی، کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد بودجه ۱۴۰۱ بسیار محتاطانه بسته شده و این بودجه نشان می‌دهد که دولت قصد دارد اقتصاد را غیرتورمی‌تر اداره کند و این موضوع فرارسیدن دوران رکود برای اقتصاد ایران را نوید می‌دهد.

به گزارش شایانیوز به نقد از تجارت نیوز موسوی می‌گوید: بودجه سال ۱۴۰۱ برای بورس خوشایند نیست و بورس کشوری که سیاست انقباضی دارد و اقتصادش دچار رکود است نمی‌تواند عملکرد خوبی باشد. از طرفی من عقیده دارم با توجه به لایجه بودجه نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند و این موضوع هم سیگنالی منفی برای بورس محسوب می‌شود.

پیمان مولوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته رکود با رونق منافات دارد و در دوران رکود باید توقع خود از بازارهای مالی داخلی را کاهش دهیم.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد دچار رکود بحران نقدینگی است و همین موضوع هم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران نسبت به بازارهای مالی داخلی سرد شوند.

کارشناسان عقیده دارند در دورانی که اقتصاد کشور دچار رکود است بازارهای مالی بین‌المللی مانند کریپتو می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد به شرط اینکه سرمایه‌گذاران الزامات بازارهای بین‌المللی را رعایت کنند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها