|

بازاری متلاطم!

تاثیرتورم ایالات متحده بر رمزارزها؟؟

arzdigital

آیا افزایش تورم آمریکا چه تاثیری بر سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اداره آمار ایالات‌متحده در آخرین گزارش خود، از افزایش ۷.۵ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در همه اقلام خبر داده است. بعد از انتشار این خبر نیکولاس مرتن، بنیان‌گذار دیجی فاکس اظهارنظر کرده است که این روند روی ارزش دلار در سال‌های آینده تاثیر خواهد گذاشت و دلار می‌تواند به نصف ارزش فعلی خود برسد.

این اخبار با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران ارزهای دیجیتال مواجه شده است و جامعه کریپتو، بیت‌کوین را یک رمزارز قدرتمند در برابر تورم دلار آمریکا می‌دانند.

تورم معیاری برای کاهش ارزش ارز فیات بوده و منجر به افزایش قیمت کالا و خدمات می‌شود. کاهش ارزش ارز معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که با افزایش عرضه، قیمت آن دارایی کاهش پیدا کند. به گفته کارل ایکان، روش چاپ پول در ایالات‌متحده می‌تواند بحرانی را در زمینه تورم در پی داشته باشد. از طرفی بنا بر تحلیل بسیاری از اقتصاددان‌ها، چنین معضلی با عرضه ثابت ۲۱ میلیونی برای بیت‌کوین پیش نخواهد آمد.

از طرفی وزارت خزانه داری ایالات متحده در نامه ای که روز جمعه به گروهی از سناتورها ارسال کرد، نشان داد که استخراج کنندگان و سهامداران کریپتو با تعهدات گزارش مالیاتی که برای صرافی ها اجرا می شود، مواجه نخواهند شد.

این نامه به نگرانی‌های صنعت رمزارزها مبنی بر اینکه قانون سرمایه‌گذاری زیرساختی در مشاغل سال گذشته، بار گزارش‌دهی مالیاتی نامناسبی را بر نهادهایی مانند ماینرها و سهامدارانی که مستقیماً با مشتریان معامله نمی‌کنند، تحمیل می‌کند، می‌پردازد. این الزامات، کارگزاران را ملزم به جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد مشتریان و معاملات آن ها می کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی