|

چرا مدتی است خودپردازها پول نداند؟

کمبود اسکناس در خودپردازها مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است و موجب شده این سوال مهم برای همه ایجاد شود که چرا خودپردازها پول ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گفته بانک مرکزی مجموع اسکناس و مسکوک در اقتصاد ایران حدود 90 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان نقدینگی بسیار پایین است و بخش اعظم آن نیز در اختیار بانک‌ها قرار دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از  کاماپرس، گفتنی است که تنها 8 درصد از دارایی 25 بانک ایران به صورت نقد و مابقی به صورت دارایی همچون ملک، طلا، ارز و غیره نگهداری می‌شود. شاید بتوان عدم ارائه پول توسط خودپردازها را نگه نداشتن پول نقد در بانک‌های کشور دانست.

علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی، در رابطه با کمبود اسکناس بانک‌ها و عدم تزریق پول به خودپردازها اشاره کرد: موردی برای کمبود اسکناس در بانک‌ها گزارش نشده و هیچ مشکلی از نظر تامین مالی در کشور وجود ندارد.

براساس گزارشی منتشر شده، بانک ملت نیز چندی پیش اعلام کرد: بخشی از درآمد بانک برای ارائه خدمات نقدی است و منطقی نخواهد بود که این نوع خدمات کاهشی شود. ارائه پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز مانند قبل خواهد بود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی