|

قیمت دلار امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند

نوسان شدید قیمت دلار؛ دلار 45 هزار تومانی می‌شود؟

امروز چهارشنبه 10 اسفند 1401 قیمت دلار توافقی 52 هزار و 500 تومان اعلام شد یعنی نسبت به روز قبل دقیقا ۹۵۰ تومان کاهش قیمت داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز چهارشنبه 10 اسفند 1401 قیمت دلار توافقی 52 هزار و 500 تومان اعلام شد یعنی نسبت به روز قبل دقیقا ۹۵۰ تومان کاهش قیمت داشت.

همچنین قیمت دلار امروز برای متقاضیان ارز خدماتی در مرز مبادله ارز و طلا ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده که این عدد درمقایسه با دیروز ۵۰۰ تومان بیشتر است.

تغییر قیمت دلار

انواع دلار

دیروز

امروز

دلار مرکز مبادله ارز و طلا

43 هزار و 300 تومان

43 هزار و 800 تومان

دلار توافقی 53 هزار و 450 تومان 52 هزار و 500 تومان

دلایل جهش قیمتی دلار

به گزارش «شایانیوز» و به نقل تجارت نیوز، این روند افزایشی دلار در 20 وز اخیر را می‌توان ناشی از چند عامل دانست. اولین مورد کسری شدید بودجه دولت در سال جاری است که با وجود روزهای پایانی سال هنوز چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

همچنین سیاست‌های پولی بانک مرکزی در ماه‌های گذشته را نیز می‌توان در این امر دخیل دانست. این سیاست‌ها رشد نقدینگی و پایه پولی را به دنبال داشته که سرعت گردش پول را در کشور افزایش داده است.

این سرعت گردش پول در مجموع باعث سرازیر شدن سرمایه‎‌ها به بازارهای مالی به ویژه دلار شده و تقاضا را تا حد زیادی رشد داده است، البته در این بین افزایش انتظارات تورمی را هم نمی‌توان بی‌تاثیر دانست.

اتفاق مهم دیگری که همین اواخر رخ داده محدودیت بانک‌های عراقی برای عرضه دلار است که باعث کمبود اسکناس در بازار ایران شده است.

با این شرایط مردم حالا چشم‌اندازی تورمی و افزایشی نسبت به دلار دارند که این مساله خود از مهم‌ترین اتفاقات در زمینه رشد قیمت دلار بوده است.

دلار 45 هزار تومانی می‌شود؟

قیمت دلار در بازار آزاد بعد از اینکه به سقف 60 هزار تومان رسید در این چند روز با 8 هزار تومان کاهش حدود 52 هزار تومان است. علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در خصوص دیدگاه خود نسبت به بازار دلار کنونی گفت: من روند فعلی قیمت دلار را منطبق با یک خبر خوب می‌بینم. اگر چنین خبری اتفاق نیفتد بازار دلار دوباره در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

او همچنین بیان کرد: در کانال‌های پایین‌تر احتمال نزول در بازار وجود داشت، اما در کانال‌های فعلی چنین روندی دور از انتظار است. من فکر می‌کنم دلار تنها با یک خبر خوب و متفاوت از سال‌های گذشته می‌تواند کاهشی شود، کف دلار را در این راستا می‌توان کانال 45 هزار تومانی در نظر گرفت.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر اتفاق و خبری در راه نباشد دلار می‌تواند در سه ماه اول سال 1402 تا چند کانال بالاتر نیز رشد کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی