|

چرا هیچکس پاسخگوی بدقولی سایپا برای تحویل خودرو شاهین نیست؟!

مسئولان سایپا در مصاحبه اعلام کردند که این ادعا صحت ندارد و برنامه تحویل تمام خودروهای سایپا بدون هیچ تفاوتی در بین خودروها در جریان است.

لینک کوتاه کپی شد

تحویل خودروی شاهین به متقاضیانی که در سامانه یکپارچه منتخب شدند، این روزها سبب ایجاد حواشی و تاخیر در تحویل این خودرو سبب گله مندی تعداد زیادی از متقاضیان شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسکانیوز، تاخیر شرکت خودروسازی سایپا در تحویل خودرو شاهین به متقاضیان دور اول طرح یکپارچه سبب گله‌مندی و زیان تعداد زیادی از افراد شده است، افرادی که معتقدند این خودرو باید در ۵ ماه گذشته به آنان تحویل داده می‌شود اما هنوز خبری از تحویل آن نیست، اما شرکت سایپا نیز معتقد که هیچ گونه تاخیر و بدقولی صورت نگرفته است و خودروهای شاهین طبق موعد مقرر در حال تحویل به متقاضیان است.

مسئولان سایپا در مصاحبه اعلام کردند که این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد و برنامه تحویل تمام خودروهای سایپا بدون هیچ تفاوتی در بین خودروها در جریان است.

یکی از متقاضیان خودروی شاهین نیز در این باره می‌گوید: پس از ثبت نام خودروی شاهین در طرح یکپارچه اول در اسفندماه سال ۱۴۰۱ قرار بر این بود پس از۹۰  روز عادی خودرو تحویل داده شود، اما چندین ۹۰ روز گذشته است اما هنوز خبری از تحویل خودرو نیست، در این میان تنها متقاضیان متضرر می‌شوند که سرمایه خود را در حساب این شرکت گذاشته اند و هیچکس جوابگوی زیان آن نخواهد بود.

اما گویا این تاخیر تنها مربوط به این دوره از ثبت نام شاهین نیست بلکه در سال گذشته در اولین دوره تحویل این خودرو بیش از ایجاد سامانه یکپارچه نیز متقاضیان با تاخیر خودروهای خود مواجه بوده اند.

افزایش قیمت خودرو شاهین یا  مجهز شدن به سیستم ESC؟

عده‌ای معتقدند که دلیل این تاخیر تنها می‌تواند به بهانه افزایش قیمت خودروی شاهین باشد که تاکنون هیچ مقام مسئولی درباره این تاخیر توضیحی نداده است، اما مدیرعامل سایپا در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد، علت آن را مجهز شدن شاهین به استانداردهای جدید اعلام کرد.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: خوشبختانه گروه خودروسازی سایپا با برنامه تدوین شده موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید خودروی شاهین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش دهد.

حسین کاظمی طرقی با بیان مطلب فوق افزود: برنامه گروه سایپا حفظ این رکورد و تداوم افزایش تولید خودروی مذکور است و این درحالی است که به همین میزان فاکتور خودروهای مشتریان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

  او تصریح کرد: در راستای رعایت استانداردهای الزامی، گروه خودروسازی سایپا، خودروهای شاهین را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)  تولید و در حال حاضر تعهدات مشتریان با سیستم ESC بدون دریافت وجه بابت سیستم مذکور تحویل می شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: هزینه سیستم مذکور از محل خسارت تاخیر در تحویل محاسبه خواهد شد.

او تصریح کرد: طی هفته جاری تاکنون تعداد ۴۲۰۰ دستگاه خودروی شاهین مجهز به سیستم ESC مطابق نوبت به نام مشتریان تخصیص و فاکتور شده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا افزود: افزایش تولید و فاکتور خودروی شاهین‌ درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و روند روزانه فاکتور خودروهای مشتریان موید نادرستی خبر منتشر شده از سوی برخی افراد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

باتوجه به افزایش قیمت خودرو و تفاوت بین قیمت بازار با کارخانه تنها خرید خودرو برای تعداد زیادی از افراد از طریق کارخانه‌ است و حتی ممکن است افراد زیادی به سختی هزینه یک خودرو را جمع‌آوری کرده باشند بنابراین انتظار می‌رود مسئولان مربوط هر چه سریعتر به فکر حل این مشکل و تحویل خودرو به متقاضیان باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی