|

پروژه ژنوم ایرانیان/ این ویروس دستکاری شده است/ 25 هزار ژن ایرانی در اختیار آمریکا و اسرائیل است

یک متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با بیان اینکه آمریکا اجازه نمی‌‌دهد سازمان‌‌های بین‌‌المللی، آزمایشگاه‌‌های بیولوژیک آنها را بررسی کنند، گفت:…

لینک کوتاه کپی شد

پروفسور علی کرمی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله، بنیان گذار بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی ژنتیک ایران و عضو هیأت اندیشه ورز بسیج اساتید گیلان در برنامه "عصر" به نکات مهمی پیرامون کروناویروس اشاره کرد. وی با بیان اینکه سابقه آمریکا در توسعه عوامل بیولوژیک با کاربردهای غیرصلح‌‌آمیز، سابقه بدی است، اظهار کرد: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به ساخت لابراتوارهای بسیار پیشرفته و توسعه سلاح‌‌های بیولوژیک روی آورد.

کرونا ویروس جدید یک ساختار عجیب و غریبی دارد

وی اضافه کرد: کروناویروس جدید ساختار پیچیده‌‌ای دارد؛ میزان مرگ‌‌ومیر این ویروس کمتر از آنفلوآنزاست اما هراس عجیبی است که نسبت به آنفلوانزا ایجاد شد به این حد نبود. جالب این است که این ویروس از چین می‌‌آید به ایران و در قم دیده می‌‌شود و بعد از چند روز، بسیاری از استان‌‌های کشور را درگیر می‌‌کند.

ایران سومین کشور جهان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا

کرمی با بیان اینکه ژنتیک مردم ایتالیا شباهت بسیار زیادی به ژنتیک مردم کشور ما دارد، خاطرنشان کرد: در اینجا بحث سلاح‌‌های نژادی مطرح می‌‌شود که می‌‌تواند در نژادهای خاص پاتوژنز و مرگ‌آوری بیشتری ایجاد کند؛ در حال حاضر ایران سومین کشور جهان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا بعد از ایتالیاست و احتمال دستکاری ژنی این ویروس وجود دارد زیرا مهندسی ژنتیک این توانایی را دارد که ژن‌‌ها را دستکاری کند و فقط یک نژاد خاص را آلوده کند.

وی با بیان اینکه دانشمندان با استفاده از ژنوم و پروتیئن‌‌ها می‌‌توانند دارو و ویروس‌‌هایی با رسپتورهای خاص بسازند، تصریح کرد: در دانشگاه استنفورد پروژه ژنوم ایرانیان ایجاد شد که در این پروژه، ژنوم 114 نفر از ملیت‌‌های مختلف ایرانی به دست آمده است؛ ژنوم ایرانیان را شناسایی کرده‌‌اند که این امر برخلاف معاهدات بین‌‌المللی و قانونی است.

کرمی افزود: با وجود هشدارهای من در این باره، مسئولین قضائی و حقوقی این مسئله را پیگیری نکردند و اکنون 25 هزار ژن در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی است و آمریکا اجازه نمی‌‌دهد سازمان‌‌های بین‌‌المللی، آزمایشگاه‌‌های بیولوژیک آنها را بررسی کنند. آمریکا الآن در حال توسعه نسل چهارم سلاح‌‌های بیولوژیک است؛ بیولوژی سنتتیک انتهای علم زیست‌‌شناسی است و با استفاده از آن می‌‌توان هر موجود زنده‌‌ یا ویروسی را در آزمایشگاه‌‌ها سنتز کرد.

پروژه ژنوم ایرانیان/ این ویروس دستکاری شده است/ 25 هزار ژن ایرانی در اختیار آمریکا و اسرائیل است

جواب مثبت داروی "آنتی رو ماتویید" برای بیمار کرونایی

کرمی ادامه داد: اکنون داروی "آنتی رو ماتویید" را یکی از پزشک های ما تجویز کرده و بیماری که ریه هاش از دست می رفت را به سلامت رساند. وی با اشاره به تلاش هایش در کنوانسیون خلع سلاح بیولوژیک، گفت: ما 10 سال همراه با 90 کشور کار کردیم تا این پروتکل تهیه شود اما آمریکا در لحظه آخر در ژنو آمد و این پروتکل را به شکست کامل رساند. ما الان چیزی به نام پروتکل نداریم تا ناظران بروند آزمایشگاه های آمریکا را بررسی کنند، زیرا آن را وتو کرد. کرمی با اشاره به پروژه ژنوم ایرانیان در دانشگاه استنفورد آمریکا، بیان کرد: ژنوم ایرانی ها در اختیار دانشگاه استفورد آمریکایی ها است و این دانشگاه آن راسکانس کرده است.

برخی بیماران تا لحظه آخر هیچ علائمی ندارند

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با بیان اینکه کروناویروس جدید ساختاری متفاوت با سارس و مرس دارد، عنوان کرد: برخی بیماران تا آخرین لحظه، هیچ علامتی ندارند؛ پزشکان می‌‌گویند سی‌‌تی‌‌اسکن بیمار نشان‌‌دهنده ابتلای او به کروناست اما نتایج آزمایشگاهی منفی می‌‌شود که این امر نشان‌‌دهنده احتمال دستکاری شدن این ویروس است.

یک بازی دو سر سود برای آمریکا و چین!

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از این نیز که سارس و مرس شیوع پیدا کردند، بحث استفاده آمریکا از این راه برای ضربه زدن به اقتضاد چین در مقالات معتبر مطرح شد. اکنون مدعی شده‌‌اند که چین، کروناویروس جدید را آزاد کرده است و سهام کمپانی‌‌های آمریکایی در چین به شدت سقوط کرد و چینی‌‌ها به راحتی این کمپانی‌‌ها را خریدند؛ این یک بازی دو سر سود برای آمریکا و چین است ولی چرا ملت ایران باید در این بحران قرار بگیرد؟

منبع: تسنیم، صبح قزوین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها