|

آیت‌الله سید هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان بر اثر کرونا درگذشت

آیت الله سید هاشم بطحایی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه درقم دارفانی را وداع گفت.

لینک کوتاه کپی شد

آیت الله بطحائی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که سحرگاه امروز درگذشت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آن مرحوم دو روز پیش به دلیل بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های بیمارستان بستری شده‌بود.

تاکنون یکهزار و چهارتن از شهروندان قمی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا (ع)، علی ابن ابیطالب (ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۲۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۵۹۰ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

بازنشستگی اجباری هاشم بطحائی در دولت احمدی نژاد

سید هاشم بطحایی از اساتید دانشگاه تهران بود که با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد مانند بسیاری از سایر اساتید دانشگاهی مخالف سیاستهای او بازنشسته شد. او پس از بازنشستگی در نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد ضمن تأکید بر این که بادآورده نیست. از یک طرف از سوابق علمی خود گفته و از طرف دیگر هم تشریح کرده بود که او را بر اساس اغراض داخلی بازنشسته کرده‌اند. وی نامه را به غلامحسین الهام داد تا به رئیس دولت برساند.

اما بطحایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «دکتر الهام هم گفت که حتماً به دست دکتر احمدی‌نژاد می‌رسانم و چون وی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است موضوع را ترتیب اثر می‌دهد. اما گویا نامه در پست ماند و پستچی مرد و هیچ خبری و هیچ عکس العملی! دکتر الهام به من می‌گفت مدارک شما ارزش دارد و «تاج دارد»، مدارک ما آبکی است. چه شد؟ چرا جوابم را ندادند؟ بسیاری از عناصر دستگاه‌های قضایی، سیاسی و اداری کشور از شاگردانم بودند. بنده که معلم ناشناسی نبودم، پس چرا جوابم را ندادند؟» بطحایی در ۲۸ تیر ۱۳۹۰ ضمن انتقاد از تجدید نظر دیرهنگام محمود احمدی‌نژاد در بازنشستگی اجباری اساتید معتقد بود که رئیس جمهور خیلی دیر به یاد این موضوع افتاده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها