|

۳۰ کشته در مرگبارترین حمله مسلحانه طی ۳۰ سال اخیر در کانادا

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا می‌گوید این فرد که گابریل ورتمن، دندانپزشک، معرفی شده، ۵۱ سال داشت، لباس پلیس بر تن کرده بود و حتی خودروی…

لینک کوتاه کپی شد

در جریان تیراندازی‌های مرد مسلحی که لباس پلیس بر تن داشته، در استان «نوا اسکوشیا»، دست‌کم ۱۳ نفر کشته شده‌اند. این حمله، مرگبارترین حمله مسلحانه از سال ۱۹۸۹ به این سو در کانادا است.

پلیس می‌گوید به حملات فرد مهاجم پایان داده، اما گزارش‌ها در مورد این‌که مهاجم با گلوله پلیس سوار کانادا کشته شده، را تائید نکرده است.

پیشتر گزارش شده بود او در یک پمپ بنزین خارج شهر هلیفکس بازداشت شده‌است.

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا می‌گوید این فرد که گابریل ورتمن، دندانپزشک، معرفی شده، ۵۱ سال داشت، لباس پلیس بر تن کرده بود و حتی خودروی خود را نیز به‌شکل خودروی پلیس رنگ کرده بود.

ورتمن در چند نقطه از استان دست به تیراندازی به شهروندان زده است.

بنا بر گزارش‌ها پیکر شماری از کشته‌شدگان داخل و خارج خانه‌ای در شهر کوچک پورتاپیک، ۱۰۰ کیلومتری هلیفکس پیدا شده است.

یک افسر پلیس به نام هیدی استیونسون که ۲۳ سال سابقه خدمت داشته نیز در میان کشته‌شدگان است.

پلیس سواره‌نظام کانادا می‌گوید هیچ ارتباطی بین مهاجم و دست‌کم شماری از جان‌باختگان پیدا نکرده، و هنوز نمی‌داند دلیل یا انگیزه این حمله مرگبار و بی‌سابقه طی ۳۰ سال گذشته، چیست.

در استان «نوا اسکوشیا»، به‌مانند دیگر مناطق کانادا قوانین ترددی و محدودیت‌های آمد و شد به‌دلیل شیوع ویروس کرونا جریان دارد.

نُوا اِسکوشیا در ساحل جنوب‌شرقی کانادا واقع است و شهر هلیفکس مرکز آن است. کل استان مساحتی در حدود ۵۵ هزار کیلومتر مربع دارد و کم‌تر از یک میلیون نفر ساکن آن هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها