|

آماده‌باش ارتش اسرائیل برای«معامله قرن»

شایانیوز- ترامپ در صفحه اینستاگرام خود مدام از نتایج مثبت معامله قرن می‌گوید اما رونمایی ترامپ از طرح معامله قرن تدابیر امنیتی را در…

لینک کوتاه کپی شد

ارتش رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که از امروز (سه شنبه) و به دنبال اعلام برنامه موسوم به «معامله قرن»، نیرو‌های خود در کرانه باختری رود اردن را افزایش می‌دهد.

به گزارش رای الیوم، ارتش اسرائیل امروز (سه شنبه) قبل از اعلام قریب الوقوع برنامه صلح مورد انتظار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص مساله فلسطین، از تقویت نیرو‌های خود در دره اردن و منطقه استراتژیک اشغالی در کرانه باختری رود اردن خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که: «در پی ارزیابی مداوم ارتش اسرائیل از اوضاع، تصمیم گرفته شد که منطقه اردن را با نیرو‌های پیاده نظام تقویت کنیم».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی، بنی گانتس، رهبر حزب آبی-سفید و مهم‌ترین رقیب نتانیاهو در انتخابات پیش روی این رژیم در مارس آتی از طرح به اصطلاح «صلح» خود مشهور به معامله قرن رونمایی کند.

این در حالی است که به گزارش آژانس رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس عصر دوشنبه خواستار «تشکیل جلسه اضطراری رهبران جریان‌های مختلف فلسطینی در سه شنبه، ساعت هفت عصر به وقت محلی، به میزبانی دفتر تشکیلات در رام الله شد.» این جلسه قرار است یک ساعت قبل از زمان بندی برنامه ریزی شده کاخ سفید برای اعلام برنامه موسوم به «معامله قرن» آغاز شود. تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین روز دوشنبه از سفیران کشور‌های عربی و اسلامی را برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورد تا در خصوص اعلامیه معامله قرن آمریکا تصمیمی هماهنگ اتخاذ کنند.

محمود عباس همچنین در خصوص طرح دونالد ترامپ گفت: «آن‌ها از واشنگتن با من تماس گرفتند و من تلفن را جواب ندادم. من گفتم نه و به این نه گفتن ادامه می‌دهم. ما روز‌های سختی را پیش رو خواهیم داشت و باید تبعات رد کردن این طرح را تحمل کنیم. مقاومت باید به رغم همه اختلافات شدت یابد. همه جوانان باید تشویق شوند. به من گفته شد برای این رفتارم بهای سنگینی را خواهم پرداخت. از عمر من خیلی نمانده است و من مثل یک خائن نخواهم مرد. یا مردن من مثل شهدا خواهد بود و یا برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز دیوار‌های بیت المقدس را خواهم دید.»

ناظران بر این باورند که موضع اخیر محمود عباس در خصوص صلح موسوم به «معامله قرن»، باعث شده رژیم اشغالگر قدس امید چندانی برای کسب موافقت فلسطینیان نداشته باشد. همچنین این رژیم نگران است که این طرح دونالد ترامپ موجی جدید از انتفاضه فلسطینیان را به دنبال داشته باشد. چنین نگرانی‌هایی باعث شده است که ارتش اسرائیل با افزایش نیرو‌های خود در منطقه باختری رود اردن، آمادگی خود را برای مواجهه با واکنش احتمالی فلسطینی ها، افزایش دهد.

آماده‌باش ارتش اسرائیل برای«معامله قرن»

معامله قرن چیست؟

بر اساس این طرح بخش‌هایی دیگر از فلسطین شامل نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی که از نظر جامعه جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد، به اسرائیل واگذار می‌شود، و در عوض اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و تمام نوار غزه و تنها چند محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت می‌کند.

منبع: فرارو، تابناک، ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها