|

داروی درمان کرونای ترامپ از سلول های به دست آمده از یک سقط جنین ساخته شده بود + ویدیو

یکی از داروهایی که از زمان ابتلای رئیس جمهور آمریکا به او داده شده و دونالد ترامپ به تعریف از آن به عنوان یکی از درمان های احتمالی برای…

لینک کوتاه کپی شد

یکی از داروهایی که از زمان ابتلای رئیس جمهور آمریکا به او داده شده و دونالد ترامپ به تعریف از آن به عنوان یکی از درمان های احتمالی برای بیماری کووید-۱۹ پرداخته، با استفاده از سلول های انسانی ای ساخته شده که در اصل از طریق یک سقط جنین انتخابی به دست آمده بودند، امری که بارها از سوی رئیس جمهور آمریکا و حامیانش محکوم شده است.

این دارو یک کوکتل حاوی پادتن های مونوکلونال است که پس از مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ و بستری شدنش در بیمارستان ۸ میلی گرم از آن به او تزریق شد، دارویی که هنوز به تأیید مراجع رسمی نرسیده است.

سلول های مورد استفاده در ساخت این دارو به سلول های HEK-293T مشهورند، گروهی از سلول ها که در کارهای آزمایشگاهی به کار می روند. این سلول ها در اصل از کلیه ی یک جنین به دست آمده بودند که در دهه ی ۱۹۷۰ در هلند به طور انتخابی سقط شده بود. سلول های HEK-293T یکی از پراستفاده ترین گروه از سلول ها در طیف وسیعی از تحقیقات آزمایشگاهی هستند.

داروی درمان کرونای ترامپ از سلول های به دست آمده از یک سقط جنین ساخته شده بود + ویدیو

ترامپ همواره به دنبال محدود کردن امکان سقط جنین بوده و در جدیدترین مورد در ماه گذشته ایمی کانی برت را که یک قاضی کاتولیک محافظه کار است به عنوان نامزد تصدی قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. طرفداران جنبش ضد سقط جنین یکی از سرسخت ترین حامیان دونالد ترامپ هستند.

نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا مخالفت خود با تحقیق درباره ی سلول های بنیادین جنینی را آشکارا ابراز کرد و خواستار قطع بودجه ی فدرال برای تحقیقاتی شد که در زمینه ی سلول های بنیادی صورت می گیرند چون آن ها هم مانند سلول های HEK از جنین به دست می آیند.

ترامپ تاکنون انجام تحقیق با استفاده از سلول های بنیادی جنینی را به دلایل ایدئولوژیک محدود ساخته است. در سال ۲۰۱۹ دولت دونالد ترامپ بودجه ای که به دانشمندان دولتی برای کار بر روی تحقیقات در حوزه های مختلف از جمله حوزه ی سلول های بنیادی جنینی تعلق می گرفت را قطع کرد، تصمیمی که حوزه ی تحقیقات ایالات متحده آمریکا را از ۳۱ میلیون دلار محروم ساخت.

منبع: theguardian

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها