|

(عکس) پسر معصومه ابتکار در آمریکا چه می کند؟

ابتکار که از اعضای تشکیلات دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا بود پیش از این بارها به خاطر حضور پسرش در آمریکا مورد انتقاد قرار…

لینک کوتاه کپی شد

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و از اعضای تشکیلات دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا چند روز قبل در نشستی مجازی به عنوان «بازخوانی حرکت دانشجویی تسخیر لانه جاسوسی» شرکت داشت که به همت اتحادیه انجمن‌ های اسلامی دانشجویان اروپا برگزار شد.

در بخشی از این نشست یکی از دانشجویان درباره حضور پسر معصومه ابتکار در آمریکا و اینکه چگونه توانسته گرین کارت بگیرد، پرسید.

ابتکار در پاسخ به این سوال گفت: «در این رابطه هم شاهد موارد تحریف و نفرت فراکنی هستیم وگرنه سالانه هزار دانشجو می‌روند، درس می‌خوانند و برمی گردند، پسر من از طریق ویزای دانشجویی رفته، بعد هم به ایران بازخواهد گشت. ما می‌بینیم کسی مثل مسیح علینژاد هر روز یک دروغی در این باره می‌گوید.»

ابتکار که از اعضای تشکیلات دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا بود پیش از این بارها به خاطر حضور پسرش در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود.

(عکس) پسر معصومه ابتکار در آمریکا چه می کند؟

معصومه ابتکار در کنار فرزندش

ابتکار این سؤال را که آیا به فرزند خود توصیه داشته از آمریکا به ایران برگردد، اینگونه پاسخ داد:

«فرزندم سی و خورده ای سالش بود، اینجا درس خواند و کارشناسی ارشد گرفت. دنبال این بود که بتواند ادامه تحصیل بدهد، در رشته ای که دلش می خواست پذیرش گرفت. انتخاب خودش و خانواده اش بود که برای ادامه تحصیل به آنجا برود. خیلی ها می روند. فکر می کنم قبل از ترامپ سالی ۳-۴ هزار نفر، حتی جایی نوشته بود، یکی دو سال ۱۰-۱۵ هزار نفر برای ادامه تحصیل به خارج کشور می روند.»

(عکس) پسر معصومه ابتکار در آمریکا چه می کند؟

وقتی از معصومه ابتکار سؤال شد که آیا پسرش به آمریکا می رود، در جواب گفت:

«بله، آمریکا و جاهای دیگر برای ادامه تحصیل می روند. تحصیل در آمریکا تأیید خوی سلطه گری آمریکا نیست. در آمریکا تحصیل کردن از قدیم بود. خیلی ها رفتند آمریکا تحصیل کردند اما لزوما تحصیل در آنجا به معنای تأیید سیاست های دولت آمریکا نیست. در واقع استفاده از یک فرصتی برای تحصیل است. یک جوانی حق انتخاب دارد و می تواند انتخاب کند. نفاقی هم در آن نمی بینم. ضمن آنکه ممکن است دیدگاه های جوانان صد در صد در راستای والدین شان نباشد. ممکن است اقدامی که انجام می دهند مفهومش نقض یا رودرویی هم نباشد. او حق دارد که برای زندگی خودش تصمیم بگیرد. افرادی که این انتقادها را می کنند، اگر خودشان در موقعیت هایی باشند که بخواهند آزادانه تصمیم بگیرند، حتما از والدین شان می خواهند دخالت نکنند و اجازه دهند حق تصمیم گیری با خود آنها باشد. آن هم کسی که در سن سی و چند سالگی است. فکر می کنم استقلال رأی و استقلال نظر را باید محترم بشماریم.»

(عکس) پسر معصومه ابتکار در آمریکا چه می کند؟

منبع: تابناک؛ خبرآنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها