|

علت درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه چاق سوریه چه بود؟

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه صبح امروز در سن ۷۹ سالگی درگذشت. مقامات سوریه هنوز علت درگذشت آقای معلم را اعلام نکرده ‌اند اما وی پیش از این…

لینک کوتاه کپی شد

تلویزیون دولتی سوریه صبح دوشنبه ۲۶ آبان اعلام کرد که ولید معلم، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر این کشور در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

علت درگذشت ولید المعم چه بود؟

خبرگزاری رویترز در گزارش خود می‌نویسد که مقامات سوریه هنوز علت درگذشت آقای معلم را اعلام نکرده‌اند، اما او طی چند سال اخیر شرایط جسمانی مناسبی نداشت و به علت چاقی و اضافه وزن دچار بیماری قلبی بود.

بیوگرافی و سوابق سیاسی ولید المعلم

ولید معلم در سل 1941 در دمشق متولد شد و طی سال‌های 1948 تا سال 1960 در مدارس رسمی این کشور مشغول تحصیل بود و طی همین مدت دروس خود را به اتمام رساند و وارد دانشگاه شد و در سال 1963 در دانشگاه قاهره در رشته اقتصاد فارغ التحصیل دانشگاه شد. وی دارای سه فرزند است.

ولید معلم در سال 1964 به وزارت خارجه سوریه پیوست.

ولید معلم دیپلمات کهنه‌کار سوری از سال ۲۰۰۶ سمت وزیر خارجه سوریه را بر عهده داشت. او قبل از آن نیز برای دهه‌ها به عنوان دیپلمات در کشورهایی چون عربستان سعودی، اسپانیا، انگلستان و رومانی فعالیت می‌کرد.

این دیپلمات کهنه کار سوری در سال 1990 تا سال 1999 به عنوان سفیر این کشور در آمریکا انتخاب شد و سپس در سال 2000 به سمت معاونت وزیر خارجه رسید.

ولید معلم در سال 2009 وزیر خارجه سوریه شد و بعد از آن در سال 2012 به معاونت شورای وزیران(نخست وزیر) و وزیر خارجه و امور مهاجرین رسید.

وی دارای تالیفاتی هم در حوزه سیاست خارجه است از جمله: فلسطین و صلح مجهز به سلاح در سال 1970، سوریه در دوره قیمومیت از سال 1917 تا سال 1948 ، سوریه از استقلال تا وحدت از سال 1948 تا سال 1958 و جهان و خاورمیانه از نگاه آمریکایی.

آخرین موضع گیری ولید المعم پیش از مرگ چه بود؟

آخرین بیانیه آقای معلم در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه در ماه ژوئن بود، وی گفته بود که آمریکا می‌خواهد مردم سوریه در گرسنگی بمانند و قسم خورده بود که کشورش کمک‌های اقتصادی از ایران و روسیه دریافت خواهد کرد.

واشنگتن گفته بود که این تحریم‌ها برای بازخواست دمشق در مورد جنایات جنگی بازدارندگی از جنگ است و مشمول کمک‌های بشردوستانه نمی‌شود.

چه کسی جانشین ولید المعلم می شود؟

یک منبع به رویترز گفته است که انتظار می‌رود معاون او فیصل مقداد جانشین آقای معلم شود. همچنین قرار است پیکر ولید المعلم روز دوشنبه به خاک سپرده شود.

فیصل مقداد جانشین احتمالی ولید المعلم

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه و جانشین احتمالی ولید المعلم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها