|

بازداشت کیومرث نیاز آذری؛ پدر و پسر مفسد اقتصادی را بشناسید+ عکس

کیومرث نیاز ذری که تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را بر عهده داشت و بعدها به مدت 10 سال رئیس دانشگاه آزاد مازندران بود…

لینک کوتاه کپی شد

کیومرث نیازآذری که از چهره های صاحب نفوذ در استان مازندران بود توسط حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه بازداشت شد.

کیومرث نیاز آذری از زمان تاسیس وزارت اطلاعات تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را بر عهده داشت. وی پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت ده سال بر صندلی ریاست دانشگاه آزاد مازندران تکیه زد و در نهایت با آمدن علی‌اکبر ولایتی به این دانشگاه برکنار شد.

کیومرث نیازآذری که بود؟

خبرگزاری فارس درباره او نوشته است: کیومرث نیازآذری همان کسی است که در زمان غیبت هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری سال ۸۸ در حسینیه امام خمینی (ره)، میزبان این دو نفر در مناطق خوش آب و هوای شمال کشور بود.

بازداشت کیومرث نیاز آذری؛ پدر و پسر مفسد اقتصادی را بشناسید+ عکس

مشارکت در قاچاق ۲ تن طلا؛ اتهام کیومرث نیازآذری پدر مصطفی نیازآذری

فرزند کیومرث نیاز آذری، مصطفی نیازآذری، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد. او به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است.

گفته می‌شود مصطفی نیاز آذری به پشتوانه پدرش، کیومرث نیاز آذری، از رانت‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شده است و البته شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنیمت گرفتند.

ارتباط کیومرث نیازآذری با فاضل لاریجانی!

به گزارش رجانیوز، وحید شورابی، مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته بود: کاملا تصادفی! در زمان ریاست کیومرث نیازآذری بر دانشگاه آزاد مازندران، فاضل لاریجانی به عنوان رئیس واحد آمل زیر نظر نیازی آذری فعالیت میکرد!

پیشنهاد می شود: اکبر طبری پرونده های دانه درشت ها را شناسایی می کرد تا اخاذی کند

فعالیت های اقتصادی فسادآلود فرزند کیومرث نیازآذری

مصطفی نیازآذری فرزند کیومرث نیاز آذری از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده و از این طریق به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است.

بازداشت کیومرث نیاز آذری؛ پدر و پسر مفسد اقتصادی را بشناسید+ عکس

مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث

رسول قهرمانی، نماینده دادستان در خلال برگزاری دادگاه پرونده طبری، پیرامون ارتباطات مصطفی نیازآذری و طبری گفته بود: فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است.

مصطفی نیاز آذری است که متهم ردیف پنجم پرونده است، او نیز متواری است. نیاز آذری همچون طبری متهم ردیف اول پرونده اهل بابل است. نیازآذری متولد سال ۱۳۵۷ شمسی و فرزند کیومرث نیازآذری است. کیومرث نیازآذری تا سال ۱۳۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را عهده دار بود؛ که پس از بازنشستگی در سال آن سال تقریبا به مدت بیش از ده سال رییس دانشگاه آزاد مازندران بود که با آمدن ولایتی، از این سمت برکنار شد! مصطفی نیاز آذری با استفاده از رانت پدر فعالیت‌های اقتصادی فراوانی داشته که البته به فساد آلوده بوده است.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه درباره نیازآذری گفت: "به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است."

نیازآذری چقدر بدهکار است؟

۵۰۰ میلیارد تومان ملک در پرونده نیاز آ‌ذری وجود دارد. او ۳ هزار سند به نام دیگران داشته است. تا الان نیاز آذری ۱۷۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد. خاندان نیازآذری در استان مازندران بسیار پرنفوذ‌اند و املاک و ثروت وسیعی دارند.

[ میانگین: 3.2 /5]

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    احسنت

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها