|

پیش بینی هواشناسی 17 آذر؛ بارش برف کدام استان ها را فرا می گیرد؟

مدیرکل هواشناسی اعلام کرد که بارش برف و باران دوشنبه 17 آذر بیشتر مناطق کشور را دربر خواهد گرفت اما شدت این بارش ها در کدام استان ها بیشتر …

لینک کوتاه کپی شد

در روزهای اخیر بارش برف، باران، تندر و وزش بادشدید بسیاری از مناطق کشور را در برگرفته و سبب لغزندگی راه ها، کاهش دید رانندگان و اختلال در رفت و آمد شده است به طوری که طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، دمای هوا در برخی مناطق کشور تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی دوشنبه 17 آذر به‌جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش روی می‌دهد. بارش در شمال غرب، برخی مناطق غرب، استان‌های محدوده زاگرس مرکزی، برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های رشته‌کوه البرز، شمال شرق برف یا باران و در ارتفاعات مناطق مور و ارتفاعات کرمان و فارس به‌صورت برف پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از صبح فردا به‌تدریج بارش در نیمه غربی تضعیف می‌شود و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

سامانه بارشی در مرکز کشور

سامانه بارشی که از روزهای گذشته در مناطقی از جنوب کشور بخصوص جنوب غربی فعال شده، آبگرفتگی و مسدود شدن راه های برخی از شهرهای استان بوشهر و خوزستان را به دنبال داشته و پیش بینی می شود این بارش ها همچنان ادامه داشته باشد و گستره فعالیت خود را به مناطق مرکزی از جمله قزوین، تهران و البرز توسعه دهد.

دوشنبه آسمان ابری و مه آلود ، بعضی ساعات بارش برف و باران ، یخبندان ، سه شنبه قسمتی ابری تا نیمه ابری ، مه آلود، بارش پراکنده، یخبندان ، چهارشنبه کمی تا نیمه ابری، مه رقیق، یخبندان و پنجشنبه کمی تا نیمه ابری و مه آلود پیش بینی شده است.

استان سمنان کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در پیش دارد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای بیشتر نقاط استان تا روز پنجشنبه بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به بارش برف و باران هشدار داد

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نتایج نقشه های هواشناسی، بارش برف و باران، مه گرفتگی و وزش باد که از روز شنبه در استان آغاز شده تا دوشنبه ادامه دارد و لازم است تا تدابیر لازم توسط مسوولان در این زمینه به ویژه در محورهای مواصلاتی اتخاذ شود.

پیش بینی هواشناسی 17 آذر؛ بارش برف کدام استان ها را فرا می گیرد؟

بارش برف و باد و کولاک زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس گزارش ایستگاه هواشناسی فرودگاه زنجان، سرعت وزش باد در این منطقه از استان زنجان به ۴۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است و از فردا /دوشنبه/ تا پایان روز چهارشنبه نیز میزان دما روند کاهشی خواهد داشت و یخبندان صبحگاهی پیش بینی می شود.

سه شنبه و چهارشنبه وضعیت جوی کشور

روز سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز چهارشنبه در استان گیلان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. پنجشنبه در گیلان، مازندران، برخی مناطق گلستان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. دریای خزر و خلیج فارس نیز تا اواخر وقت فردا مواج پیش‌بینی شده است.

[ میانگین: 3.7 /5]

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی