|

پیش بینی هواشناسی سه شنبه 18 آذر؛ پایان بارش برف اما شروع یخبندان!

سازمان هواشناسی کشور برای پیش بینی وضعیت هوا در روز سه شنبه 18 آذر از پایان بارش برف در بیشتر نقاط کشور خبر داد و پیش بنی کرد هوا تا 10…

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای با اشاره به کاهش ۵تا ۱۰ درجه ای دما نسبت به آبگرفتگی معابر، کولاک برف و لغزندگی جاده ها در ۱۵ استان کشور هشدار داد.

اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی، توام با ریزش هوای سرد

نوع مخاطره: بارش باران و برف ، کاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه، مه آلودگی

منطقه اثر:

امروز: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان.

سه شنبه 18 آذر 99: خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوب استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دما، بارش برف در شهرهای واقع در نوار شمالی کشور، بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، یخ‌زدگی ، کولاک برف و کاهش دید در جاده های کوهستانی.

توصیه: احتیاط در تردد به ویژه در عبور از گردنه ها، آماده کردن تجهیزات برف روبی درون شهری و برون شهری، مجهز کردن خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی، تاخیر و احتمال لغو پرواز.

تهرانی ها منتظر برف باشند؟

به گزارش سازمان هواشناسی طی سه شنبه و چهارشنبه با افزایش پایداری جو افزایش نسبی دما و در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات افزایش غلظت آلاینده های جوی و بروز غبار محلی مورد انتظار است.

همچنین از پنجشنبه تا ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی مجددا در سطح استان ابرناکی و بارش پراکنده و در نیمه شمالی در بعضی ساعات بارش باران و برف خواهیم داشت.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای سه شنبه ۸ و ۰، چهارشنبه ۸ و ۲ ، پنجشنبه ۶ و ۲ و جمعه ۸ و ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ورامین با ۱۰ درجه و فیروزکوه با منفی ۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

پیش بینی هواشناسی سه شنبه 18 آذر؛ پایان بارش برف اما شروع یخبندان!

زنجانی ها و اردبیلی ها منتظر یخبندان باشند

طی ۲۴ ساعت گذشته، شهر زنجان به عنوان مرکز این استان با میزان دمای ۱/۶- درجه سانتیگراد دومین مرکز استان سرد کشور بود و شهر اردبیل نیز با ۵- درجه سانتیگراد به عنوان نخستین مرکز استان به ثبت رسید.

توقف بارش ها و کاهش دما در البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: سامانه جدید بارشی از روز پنجشنبه در این استان فعال می شود که با بارش برف همراه است.

براین اساس آسمان سه شنبه البرز صاف تا قسمتی ابری ، پاره ای نقاط مه صبحگاهی و یخبندان ، چهارشنبه کمی تا نیمه ابری، مه رقیق، اواخر وقت ابری ، یخبندان و افزایش آلاینده ها و روز های پنجشنبه و جمعه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش برف پیش بینی می شود.

دمای هوای استان البرز از امروز تا پایان هفته جاری منهای پنج درجه تا ۶ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

بارش برف و باران تا کی ادامه دارد؟

سازمان هواشناسی از ادامه بارش برف و باران در کشور تا روز جمعه خبر داده است. در این روز برای سواحل دریای خزر بارش پیش بینی شده است. امروز در تهران آسمان ابری است و در برخی ساعات بارش برف و باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی