|

یارانه معیشتی در کشور های دیگر ؛ آمریکا 60 میلیون تومان ، ایران 100 هزار تومان!!

یارانه معیشتی در کشور های دیگر ؛ آمریکا 60 میلیون تومان ، ایران 100 هزار تومان!! کنگره آمریکا پرداخت کمک هزینه 2400 دلاری به شهروندان…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در کنار حواشی و اخبار مرتبط با کرونا و انتشار ویروس کرونا در جهان ، اخبار مرتبط با کمک های معیشتی دولت به شهروندان بسیار جالب توجه می باشد. اخیرا اخباری از اعطای یارانه معیشتی آمریکا یا کمک هزینه دولت به مشاغل آسیب دیده شهروندان آمریکایی منتشر شده که در قیاس با یارانه معیشتی تقدیمی دولت به شهروندان ایرانی بسیار جالب توجه است. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

یارانه معیشتی در کشور های دیگر ؛ آمریکا 60 میلیون تومان ، ایران 100 هزار تومان!!

روز گذشته خبری منتشر شد که کنگره آمریکا تصویب کرده است که به شهروندان آمریکایی به خصوص مشاغل کوچک که بسیار متضرر شده اند، مبلغی را به عنوان یارانه معیشتی و حمایتی موقت اعطا کند. این مبلغ ناچیز چیزی نیست جز هفته ای 300 الی 600 دلار آمریکا یعنی 2400 دلار در ماه . با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که به پول ایران ، آمریکا به شهروندان و مشاغل آسیب دیده اش ، ماهیانه 60 میلیون تومان یارانه معیشتی می دهد. یعنی چیزی حدود 60 برابر یارانه معیشتی و حمایتی دولت تدبیر و امید!

ماجرای یارانه 2400 دلاری آمریکا چیست؟

با شیوع ویروس کرونا ، آمریکا نیز یکی از کشور هایی بود که به شدت متضرر شده و باید فکری به حال مشاغل در حال نابودی در کشورش می بود. بحث های زیادی در کنگره آمریکا برای تصویب و اعطای یارانه های حمایتی به مردم مطرح شده بود. اما هیچ کدام تایید و تصویب نمی شدند.

بعد از ماه‌ ها مذاکره، بالاخره کنگره آمریکا برای تصویب بودجه کمکی به ارزش حدود یک تریلیون دلار به توافق رسید. بودجه جدید این امکان را می‌ دهد تا از صاحبان مشاغلی که از عوارض شیوع کرونا آسیب جدی دیده ‌اند، حمایت شود. این بودجه به کسب و کار های کوچک، کسانی که شغلشان را از دست داده ‌اند و همینطور توزیع واکس کرونا تعلق خواهد گرفت.

ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: پیرو این توافق ‌نامه، به‌ طور موقت هفته ‌ای ۳۰۰ دلار کمک ‌هزینه بیکاری و ۶۰۰ دلار کمک هزینه مستقیم به بسیاری از مردم آمریکا پرداخت خواهد شد. بودجه جدید این امکان را می ‌دهد تا از صاحبان مشاغلی که از عوارض شیوع کرونا آسیب جدی دیده ‌اند، حمایت شود.

بخشی از بودجه مورد توافق، جهت فراهم ‌کردن تسهیلاتی برای کمک به ودیعه اجاره مسکن، مدارس و ارائه ‌دهندگان خدمات درمانی اختصاص پیدا می ‌کند. به نوشته ایندیپندنت، رهبران مجلس نمایندگان به قانونگذاران اطلاع دادند، امروز دوشنبه در مورد این قانون رای ‌گیری خواهد شد. سنا نیز احتمالاً امروز رأی خواهد داد. این در حالی است که قانونگذاران مشتاقند هر چه زودتر واشنگتن را بعد از یک سال پر فراز و نشیب ترک کنند.

کمک هزینه بیکاری آمریکا به شهروندان

سناتور میچ مک ‌کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا، در اعلام خبر بودجه کمکی به مردم آمریکا، به خبرنگاران گفت «برای کسانی که مدتی طولانی در انتظار دریافت کمک بوده ‌اند، بسته‌ های کمکی جدیدی در راه است.» چاک شومر، رهبر دموکرات ‌های سنا معتقد است «این لایحه، لایحه خوبی است. امشب شب خوبی است. اما این پایان ماجرا نیست، پایان کار نیست. کسی که فکر می ‌کند تصویب این لایحه برای گذر از مشکلات کافی است، نمی ‌داند در آمریکا چه می ‌گذرد.»

بودجه کمکی قبلی، تا پایان سال میلادی ۲۰۲۰ به پایان می ‌رسد. تا کنون حدود ۱۲ میلیون نفر از مردم آمریکا به استفاده از بودجه سال جاری، نیاز پیدا کردند. هفته گذشته ۸۸۵ هزار نفر از شهروندان آمریکا تقاضای دریافت کمک ‌هزینه بیکاری کردند. این بیشترین تقاضا از ماه سپتامبر تا کنون است.

یارانه 100 هزار تومانی یا کمک هزینه 2400 دلاری ، کدام کارساز تر است؟

البته از حق نگذریم که دولت تدبیر و امید نیز از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن و متضرر شدن بسیاری از مشاغل، طرح های مختلفی را برای حمایت از معیشت مردمو مشاغل اسیب دیده در نظر گرفته است. برای مثال در نظر گرفتن بیمه بیکاری در طول مدت زمان تعطیل شدن مشاغل ، دو مرحله اعطای وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی به یارانه بگیران و وعده هایی درباره اعطای بسته های معیشتی و یارانه های معیشتی 100 هزار تومانی .

اما در مقایسه با کمک هزینه 2400 دلاری ماهانه امریکا به شهروندان این مبلغ ناچیز تر از آن است که بتوان چیزی درباره آن نوشت. البته راه دور نرویم ، در مقایسه با قیمت مرغ کیلویی 38-40 هزار تومان ، گوشت کیلویی بالای 100 هزار تومان و غیره.. باید قدردان همین کمک های ناچیز در این شرایط سخت و طاقت فرسا باشیم که لمگه کفشی در بیابان است!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی