|

دیدار لاریجانی با سید حسن نصرالله و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیروز با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرده و در رابطه با اخرین تحولات منطقه و راه…

لینک کوتاه کپی شد

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه روز دوشنبه در بیروت از «علی لاریجانی» رئیس مجلش شورای اسلامی و هیئت همراه وی استقبال کرد.

در این دیدار که «محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در بیروت حضور داشت آخرین تحولات منطقه، تحولات کنونی و راه‌های مقابله با چالش‌های سیاسی،‌ امنیتی و اقتصادی بررسی شد.

لاریجانی که شب گذشته وارد لبنان شده بود، عصر دیروز با «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

2555

وی همچنین ظهر دیروز با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس مجلس ایران همچنین پیام «حسن روحانی» را نیز به «میشل عون» تقدیم کرد.

علی لاریجانی دیشب در بدو ورود به لبنان گفته بود که لبنان کشوری مؤثر در منطقه است و همیشه روابط دوستانه‌ای میان ایران و کشور بردار لبنان برقرار بوده است و ایران همواره تلاش کرده تا لبنان را کشوری آزاد و مستقل ببیند.

النهار خاطر نشان کرد: لاریجانی نخستین مقام خارجی است که به لبنان ‌آمد و تشکیل دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» را تبریک گفت. در صورتی که مسئولان کشورهای عربی و غربی صحنه را خالی کرده اند و در آینده خیلی نزدیک به بیروت سفر نخواهند کرد.

روزنامه «البناء» در این خصوص نوشت: سفر رییس مجلس شورای اسلامی ایران به بیروت پس از دمشق در چارچوب سفر منطقه‌ای وی است. لاریجانی در این سفر وضعیت لبنان پس از تشکیل دولت جدید را سنجید، به ویژه که او تشکیل دولت حسان دیاب را نشانه مثبت از توانایی لبنان برای گذشت از بحران داخلی اعلام کرد.

روزنامه «اللواء» نوشت: لاریجانی به دمشق و بیروت آمد تا از پایتخت‌های محور مقاومت پشتیبانی کند و سفر او به لبنان پیش از سفر هیات صندوق بین‌المللی پول، موجب شرمساری دولت لبنان است.

دیدار لاریجانی با سید حسن نصرالله و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی

روزنامه «جمهوریت» نوشت: لاریجانی در لبنان با «میشل عون» رییس جمهوری، «نبیه بری» رییس مجلس، حسان دیاب نخست وزیر و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار و گفت وگو کرد و سفر او پس از رونمایی از تندیس سردار سپهبد سلیمانی فرمانده (شهید) نیروی قدس از طرف حزب‌الله در شهرک «مارون الراس» در جنوب لبنان، اتفاق افتاد.

روزنامه‌های «الشرق»، «الاخبار» و «الدیار» نیز به دیدار لاریجانی در دمشق با «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه و نیز مقام های لبنان اشاره کردند و نوشتند که این دیدارها برای بررسی وضعیت در حلب و ادلب و نیز اوضاع جاری لبنان پس از اعتراض ها و تشکیل دولت جدید بود.

پایگاه خبری «جنوبیه» لبنان نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی ایران از دمشق به بیروت سفر کرد و این سفر یک هفته پس از رسمیت یافتن دولت دیاب و در حالی که وضعیت منطقه و لبنان، بحرانی و شاهد تنش و تظاهرات است، اتفاق افتاد.

پایگاه خبری «لبنان ۲۴ » این پرسش را مطرح کرد که آیا سفر لاریجانی به بیروت به دعوت رسمی بود و اگر دعوت رسمی بود از چه طرفی در لبنان صورت گرفت و چرا سفارت ایران در بیروت به جای دولت لبنان این سفر را اعلام کرد.

این پایگاه خبری اشاره کرد: این سفر که چند روز پس از دادن رأی اعتماد مجلس به دولت لبنان اتفاق ‌افتاد، پیامی به کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل است که لبنان یکی از ستون‌های اصلی محور مقاومت است.

لاریجانی در این سفر و در دیدار دیروز (دوشنبه) با مقام های لبنان خواهان گسترش روابط شد و آمادگی تهران را برای کمک به لبنان در عرصه های اقتصادی و تجاری، صنعتی و دارویی، علمی و فرهنگی، کشاورزی و نظامی اعلام کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها