|

سوار ماشین زمان بشوید؛ بوقلمون چرانی ارامنه!

بلوقلمون چرانی

در برخی از عکس های برجای مانده از دوران گذشته شاهد بوقلمون چرانی در خیابان های تهران نیز هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پرداختن به دام و دامداری برای مردمی چون سرزمین ما که کشورشان دارای مراتع بسیار است نامی آشناست آما آیا با بوقلمون چرانی آشنایی دارید؟!

بوقلمون چرانی در ایران

گفته شده است که بوقلمون تا پیش از دوران صفویه در ایران یافت نمی شده است. لذا ارامنه ای که به جهت تجارت از ایران به اروپا رفته بودند این پرنده را به ایران آوردند. تا مدت ها این خود ارامنه بودند که به کار بوقلمون چرانی مشغول بودند اما در گذر ایام به تدریج نگهداری و پرورش آن بین مردم دیگر نیز رواج پیدا کرد. در برخی از عکس های برجای مانده از دوران گذشته شاهد بوقلمون چرانی در خیابان های تهران نیز هستیم. 

بعد از بوقلمون چرانی چوپانی کار مشابه دیگری بود که علاقه مندان فراوانی داشته و دارد

این تنها بوقلمون چرانی نبود که از دیرباز در ایران رواج داشت. بلکه چوپانی و مراقبت از گله ی گوسفندان کار مشابه دیگری بود که از گشته تا به امروز فعالان زیادی داشته است. به طور کل عنوان چوپان به کسی اطلاق می شود که از گله گوسفندان یا بزها مراقبت کرده و آنها را میان مراتع جا به جا می کند. چوپانان برای مراقبت از گله ی خود در برابر حیوانات وحشی از سگ نگهبان استفاده می کنند. در بسیاری از فرهنگ ها گله داری یک شغل قدیمی و مهم تلقی می شود. 

روش مراقبت چوپانان و بوقلمون چرانی از گله 

بعد از بوقلمون چرانی اگر بخواهیم به تاریخچه گله داری و چگونگی مراقبت چوپانان از سرمایه های خود سخن به میان بیاوریم باید بگوییم که روش های مختلفی برای اطمینان از حیوانات تحت مراقبت آنها وجود داشته و دارد. از جمله مهمترین آنها این است که همواره مراقبت و توجه به علائم بیماری ها را در آنها سرلوحه ی کار خویش قرار دهند

اطمینان از حال روز حیوان از نگاه چوپان و بوقلمون چرانی

بوقلمون چرانی و گله داری دوام خود را در مراقبت نگهداران خود می جوید. آنان ممکن بود گاها به شکل منظم و شبانه روز برای اطمینان از حال و روز حیواناتشان مجبور به مراقبت باشند. لذا از ابزارها و تکنیک های مختلفی برای محافظت از حیواناتشان در برابر شکار استفاده می کرده اند و اکنون نیز اگر به این امر مشغول شوند می دانند که نباید از این تکنیک ها غافل باشند. استفاده از نرده ها و یا موانع دیگر برای نگهداری حیوانات در یک منطقه ی معین شده و جلوگیری از گم شدن یا سرگردانی آنها یکی از جمله موارد بیشمار دیگر است. 

اکنون همراه ما شوید تا با سوار شدن بر ماشین زمان به دورانی سفر کنیم که بوقلمون چرانی و گله داری از جمله مشاغل مهم تلقی میشدند. حرفه ای که احتمالا در نگاه اول پرداختن به آن آسان باشد اما باید دانست که هیچوقت چنین نبوده و نیست.

بوقلمون چرانی

بوقلمون چرانی

بوقلمون چرانی

بوقلمون چرانی

بوقلمون چرانی

برای سوار شدن به ماشین زمان و گشتن در کوچه پس کوچه های گذشته، مهمان تاریخانه ما باشید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی