|

کمک 140 هزار میلیاردی دولت برای همسان سازی بازنشستگان چه شد؟

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تورم را بشدت افزایش می‌دهد و صندوق‌های بازنشستگی را ورشکست خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تورم را بشدت افزایش می‌دهد و صندوق‌های بازنشستگی را ورشکست خواهد کرد، سید سجاد پادام، معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: سال ۹۹ دولت می‌خواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از سازمان تأمین اجتماعی آغاز کند ولی به دلیل اینکه تأمین اجتماعی سرمایه نداشت سراغ صندوق‌های کشوری رفت.

به گزارش «شایانیوز»، وی بیان کرد: بعد از همسان‌سازی حقوق صندوق‌های کشوری، بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی اعتراض کردند ولی تأمین اجتماعی سرمایه‌ای برای همسان‌سازی حقوق نداشت و دولتی‌ها بجای طلبی که تأمین اجتماعی از دولت داشت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق مشخص کردند که تنها برای دو سال طرح همسان‌سازی کفایت می‌کرد.

پادام افزود: مجلس هم در تصویب این طرح مقصر است چرا که این طرح بصورت تبعیض آمیز اجرا شد و رویکرد صندوق‌های بازنشستگی تنها بیمه‌ای است و حمایتی نیست. دولت برای تأمین مالی همسان‌سازی حقوق‌ها شرکت‌های ورشکسته‌ای مثل هپکو را به تأمین اجتماعی داد که امکان نقدشوندگی ندارند.

آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مشخص شد

معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: دولت امسال ۱۴٠ هزار میلیارد تومان از بودجه به صندوق‌های بازنشستگی کشوری کمک کرده است و این مبلغ در سال ۱۴٠۱ به ۲٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این موضوع تورم شدیدی را ایجاد می‌کند و صندوق‌های بازنشستگی به سمت ورشکستگی خواهند رفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها