|

چرا نتفلیکس سراغ فیلم‌ها و سریال‌های ترکی رفته است؟

نتفلیکس

از آن جایی که سریال های ترکی طرفداران بسیاری دارند نتفلیکس که یکی از برجسته‌ترین‌ کمپانی ها در این حوزه است به سراغ این فیلم ها رفته است.

لینک کوتاه کپی شد

با اینکه کمپانی‌های زیادی در دنیای تصویر وجود دارد، در حال حاضر نتفلیکس یکی از برجسته‌ترین‌ها در این حوزه است. در ادامه می‌خواهیم بدانیم که چرا نتفلیکس سراغ فیلم‌ها و سریال‌های ترکی رفته است؟

متنی که سایت نتفلیکس در مقدمه صفحه اصلی خود با عنوان Turkish Movies & TV نوشته است نکته جالبی را در خود به شکل نهفته دارد: "آیا برای همه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شگفت‌انگیزی که ترکیه باید ارائه دهد آماده هستید؟ کمدی، درام، عاشقانه، ترسناک و موارد دیگر. این فیلم‌ها و سریال‌ها برای هرکسی ویژگی خاص خود را دارند."

این مقدمه با سوال شروع می‌شود؛ سوالی که در آن از صفت شگفت‌انگیز با بار معنایی مثبت و پر از تنش جهت ایجاد انگیزه، استفاده شده است. در ادامه‌ی همین سوال از "باید" استفاده می‌کند. شاید برای شما یا بینندگان این مسائل خیلی مهم جلوه نکند. اما بدانید که در ناخودآگاه شما تاثیری که می‌گذارد بی رقیب است. شبکه‌ای که قصد دارد بازار خود را وسیع‌تر و هر آنچه که می‌خواهد را با مدیوم سینما و تصویر به باورهای انسان‌ها اضافه کند. در ادامه با نوشتار چرا نتفلیکس بازار سینمایی ترکیه را هدف قرار داده است؟ همراه ما باشید.

فیلم‌ها و سریال‌های ترکی در نتفلیکس

دانلود سریال ترکی تبدیل به یک جریان سرگرم‌ کننده و محبوب جهانی شده‌ است. سینمای ترکیه بخش اعظمی از فرهنگ آن است و امروزه در بسیاری از قسمت های اروپا، آسیا و حتی آمریکا نیز سریال ها و فیلم های ترکی را دانلود و یا حتی مستقیم تماشا می‌کنند. اولین فیلم سینمای ترکیه در سال ۱۹۱۴ ساخته شده بود و امروز بعد از سال‌ها، فیلم هایی به یاد ماندنی در این کشور تولید می‌شود.

در روزهایی که در گیر و دار بیماری اپیدمی کرونا و دوران قرنطینه هستیم، فرصت خوبی برای تماشای بهترین فیلم های 2021 پیش آمده است. این پیشگفتار برای کسانی است که کنجکاو هستند تا ببینند نتفلیکس تا چه حد در حال پیشروی است.

نقد سریال ترکی فاطمه که چندی پیش از شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش درآمد، به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین سرال های ترکی نتفلیکس مخاطبان بسیاری را برای نکته‌های مهم موجود در این سریال جذب نمود. داستان غیر قابل انتظار این سریال مخاطب را به دنبال خود می‌کشد. فاطمه همسر ظفر، صاحب پسری است که درگیر بیماری اوتیسم است و در نبود شوهرش تمیزکاری می‌کند. از ابتدای سریال فاطمه به دنبال ظفر میگردد تا خبر فوت پسرشان را به او بدهد.

ظفر که به تازگی از زندان آزاد شده است، غیبش زده است. فاطمه در این مسیر اقدام به قتلی ناگهانی می‌کند. و برای بقای خودش مجبور می‌شود به کشتن برخی از انسان ها ادامه دهد. پلیس ها به اینکه فاطمه قاتل باشد شک نمی‌کنند، تا اینکه…

سریال های ترکی طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. مردم ایران نیز از تماشای این سریال‌ها لذت می‌برند. سریال های ترکی در دو فصل از سال شروع و تا مدت‌ها به نمایش در می‌آیند. سریال‌هایی که اوایل پاییز شروع می‌شوند و تا آخر بهار ادامه دارند، و سریال‌های تابستانی که اغلب مضامین عاشقانه و کمدی دارند.

در این نوشتار تمام سعی خود را کردیم تا توضیحی هرچند مختصر داشته باشیم تا هم از فضایی که نتفلیکس در دنیای تصویر ایجاد کرده است برای شما بگوییم و هم برای کنجکاوانی که درباره ارتباط بین سینمای ترکیه و نتفلیکس نکاتی را گفته باشیم.

آنچه خواندید پیشگفتار بخش وسیعی از علاقه و سرگرمی مردم ایران بود از وبسایت فیگار که می‌توانید در آدرس https://figar.ir/ آن را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها