|

رتبه‌ بندی معلمان بالاخره تصویب خواهد شد؟ + جزئیات

آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته جاری جلسه‌ای با موضوع رتبه‌ بندی معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

رتبه بندی معلمان | در سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش خبر از اجرای مرحله اول این طرح را داد و با تایید دولت اولین گام برداشته شد اما این طرح پس از آن و در سال های بعد ابتر باقی ماند و وارد مراحل بعدی اجرا نشد، در سال های مختلف همواره فقدان ردیف بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان به چالش جدی دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل شد.

در این میان دولت و وزارت آموزش و پرورش اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ را در کارنامه فعالیت خود دارند، البته زمزمه اجرای رتبه بندی پس از استعفای سید محمد بطحایی در خردادماه ۹۸ و اعلام خبر اجرای این طرح توسط علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی جانی دوباره گرفت و پس از آن محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم هم در وعده‌ها و برنامه‌های خود در جلسه رای اعتماد که ۱۲ شهریور ۹۸ برگزار شد، رتبه بندی معلمان را یکی از اولویت های خود در دوره سکانداری این وزارتخانه بیان کرد.

چندی پیش، مسعود میرکاظمی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که طرح رتبه‌ بندی معلمان به دلیل مغایرت قانونی که دارد فعلا متوقف می‌شود تا اصلاحیه آن صورت بگیرد، همین باعث شد تا اعتراض معلمان نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان شدت بگیرد. گروهی از معلمان جلوی در سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع زدند و برای چند روز است که در آن محل مانده و تحصن کردند. بسیاری از آنها در شعارهایشان خواهان اجرایی شدن طرح‌های مصوب در خصوص معلمان بودند.

اما روز گذشته، سعید عسکری در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش، از بازنگری در تخصیص‌های سال جاری در سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اظهار کرد: در این فرآیند بازنگری که به‌زودی انجام می‌شود، خیلی خوش‌بین هستیم که وضعیت تخصیص‌ها در آموزش و پرورش بهتر شود.

وی درباره موضوع خرید خدمات تصریح کرد: برای تسهیل شرایط خرید خدمات تلاش می‌کنیم لذا ضروری است، قراردادها براساس تفاهم‌نامه موجود تنظیم و اجرایی شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته جاری جلسه‌ای با موضوع رتبه‌ بندی معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت  تا در ادامه همکاری‌ها و همراهی های مجلس، این طرح مصوب و نهایی و جهت اجرا ابلاغ شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها