|

اطلاعاتی جامع درباره شرایط ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت با توجه به اینکه چه نوع شرکتی را برای فعالیت های خود انتخاب می کنید فرق خواهد کرد و به صورت عمومی و اختصاصی بیان شده است.

لینک کوتاه کپی شد

اگر قصد دارید فعالیت های خود را که تجاری یا غیر تجاری می باشد سازماندهی کنید بهتر است برای ثبت شرکت اقدام کنید. شرایط ثبت شرکت پیچیده نیست و با کمی وقت و هزینه قادر به انجام آن خواهید بود. شرایط ثبت شرکت با توجه به اینکه چه نوع شرکتی را برای فعالیت های خود انتخاب می کنید فرق خواهد کرد و به صورت عمومی و اختصاصی بیان شده است.

در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با شرایط ثبت شرکت خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و فعالیت های خود را با قانونی کردن گسترش دهید.

image_cfccf5e716d975ee5d97187cbedc41d720dbd32d

شرایط ثبت شرکت 

اگر قصد دارید شرکت راه اندازی کنید باید شرکتنامه تهیه کنید و شرایط ثبت شرکت را مورد توجه قرار دهید تا علاوه بر اینکه موارد قانونی در آن رعایت شود، اینکه شرکا چه نوع همکاری داشته باشند نیز مشخص شود.

علاوه بر اینکه برای بستن قرار داد نیاز به یک سری شرایط عمومی دارید، شرایط اختصاصی نیز وجود خواهد داشت که اگر قصد تاسیس شرکت دارید باید آنها را در نظر بگیرید.

در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه شرایط ثبت شرکت با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید.

معرفی شرایط ثبت شرکت 

شرایط اختصاصی ثبت شرکت وجود شرکا، همکاری آنها، تودیع سرمایه، اشتغال به فعالیت تجاری و تقسیم سود و زیان خواهد بود.

یکی از شرایط ثبت شرکت این است که حداقل دو نفر شریک وجود داشته باشد و این طور نیست که یک نفر قادر به ثبت شرکت باشد.

پس از شرایط ثبت شرکت این است که دو یا چند نفر برای این مهم گرد هم جمع شده باشند. در رابطه با اینکه سقف تعداد شرکا چه عددی باشد قانونی وجود ندارد.

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت این است که شرکا برای همکاری تمایل داشته باشند که معمولا خرید سهام و یا شرکت کردن در جلسات و مجامع نشان دهنده این همکاری می باشد.

راهنمای انتخاب اسم شرکت

دیگر شرایط ثبت شرکت تامین سرمایه ای است که شرکت نیاز دارد که شرکا به صورت نقدی با غیر نقدی آن را باید تامین کنند. یکی از شرایط ضروری ثبت شرکت این است که شرکا و با کارگزاران معامله های تجاری انجام دهند که در ماده ۲ قانون تجارت مصادیق آنها وجود دارد. دیگر شرایط ثبت شرکت این است که قبل از اینکه شرکت شروع به فعالیت کند اینکه سود و زیان چگونه تقسیم شود برای شرکا شرح داده شود.  نسبت تقسیم سود و زبان به طور معمول باید مساوی باشد این یعنی همان اندازه که سود بین شرکا تقسیم می شود در زیان نیز به همان اندازه سهیم باشند. اساسنامه شرکت این امر را روشن خواهد کرد.

image_dc29199bf9027be012c7ba2120142e40a3c4f2a9

شرایط عمومی ثبت شرکت 

یکی از انواع شرایط ثبت شرکت شرایط عمومی خواهد بود که سبب می شود قرار داد به درستی بسته شود و صحیح باشد. از شرایط ثیت شرکت وجود رضایت طرفین برای بستن قرار داد می باشد. یعنی طرفین در این رابطه آزادی و اختیار داشته باشند و اگر یکی از آنها به اجبار و یا ار روی اکراه برای این منظور اقدام کند قرارداد بسته نخواهد شد. همچنین طرفین باید صلاحیت لازم را داشته باشند مثلا سن قانونی داشته باشند و از سلامت عقل برخوردار باشند. اگر فردی ملاک های قانونی را نداشت باید از طریق قیم اقدام کند. موضوع قرار داد باید مشخص باشد و هدفی قانونی داشته باشد. اگر امری نامشروع و غیر قانونی در اهداف شرکت وجود داشته باشد امکان بستن قرارداد نخواهد بود.

اهمیت ثبت شرکت 

با ثبت شرکت فعالیت های خود را می توانید سودآور کنید و گسترش دهید. اگر اهداف بزرگتری در سر دارید و به دنبال پیشرفت در کسب و کار خود هستید از این موضوع نباید غافل شوید. اعتماد سازی و جذب سرمایه گذاران برای بستن قرار داد اهمیت ثبت شرکت را نشان می دهد چون اگر فعالیت هایتان قانونی نباشد قادر به بستن قراردادهای مهم نخواهید بود. اعتبار و ارزش هر شرکت با قانونی کردن آن بیشتر خواهد شد و آینده ای روشن تر پیش رویتان خواهد بود. اگر به ثبت شرکت اقدام نکنید از مزایایی که این امر دارد بهره مند نخواهید شد و فعالیت هایتان محدود خواهد ماند.

مزایای ثبت شرکت

اگر شرایط ثبت شرکت را داشته باشید و برای این کار اقدام کنید از مزایای آن بهره مند می شوید. در صورت ثبت شرکت قانون از کلیه اشخاص و طرفین شرکت حمایت قانونی می کند و به دفاع از حقوقشان می پردازد. در بسیاری از مناقصات و مزایده ها می توانید شرکت کنید و محصولات و خدمات خود را در عرصه رقابت وارد نمایید. با این اقدام نمایندگی شرکت هایی که بزرگ هستند و از اعتبار برخوردارند را می توانید دریافت کنید و فرقی نمی کند که این شرکت خارجی و یا داخلی خواهد بود. با ثبت شرکت تنها یک نفر مسئولیت کار ها را به عهده نمی گیرد و تمام اعضا و شرکا در برابر فعالیت های شرکت مسئول هستند.

مراحل ثبت شرکت

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت این است که مراحل آن به درستی طی شود. اولین مرحله این است که موضوع شرکت را انتخاب کنید و اگر ابن موضوع نیاز دارد که از ارگانی خاص مجوز گرفته شود باید این کار را انجام دهید. در مرحله بعد نوع شرکت که سهامی عام، سهامی خاص، تضامنی، مسئولیت محدود، نسبی و مختلط می‌ باشد را تعیین کنید. این موضوع با توجه به اینکه چه هدفی در آینده دارید و تعداد اعضا به چه میزان می باشد و همچنین با توجه به اینکه میزان مسئولیت هر یک از شرکا چه مقدار می باشد، خواهد بود.

image_a3a71a470ccf32d1b09698840a8442ea3bdb5513

در مرحله بعد سرمایه شرکت را باید مشخص کنید که  بسیار مهم می باشد و بهترین وسیله برای جذب دیگر سرمایه گذاران خواهد بود. با توجه به سرمایه ای که هر شرکت دارد اهمیت فعالیت های تجاری آن شرکت مشخص خواهد شد. میزان حداکثر برای این موضوع مشخص نشده است و هرچقدر که شرکا بتوانند قادر به افزایش آن خواهند بود. در مرحله بعد مدت زمانی که قصد فعالیت دارید باید مشخص شود و زمانی که به تاریخ انقضای شرکت برسید به طور خود به خودی شرکت باطل می شود. در مرحله بعد به تعیین مرکز اصلی شرکت باید پرداخت که همان اداره ای خواهد بود که تشکیل مجامع عمومی را در آن خواهیم داشت در نهایت با توجه به نوع شرکت مدارک لازم باید گردآوری شود.

مشاوره قیمت و هزینه ثبت شرکت

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمتها و هزینه ثبت شرکت و همچنین در زمینه های ثبت شرکت، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت ، میتوانید با شماره 02188888849 تماس حاصل فرمایید.

موسسه ثبت شرکت ونک، ارائه دهنده خدمات اداری و ثبت شرکت 

www.vanak.ir

image_1080b64970037021ef98c9bb9ae6e95dbbd6017b

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی