|

تاکید ایران بر گفت‌ و گو های درون منطقه‌ ای

سازمان ملل متحد - ایران پرس: وزیر امورخارجه ایران گفت: کشورمان همواره بر گفت‌ وگوهای درون منطقه‌ای تاکید دارد.

لینک کوتاه کپی شد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در نشست چند جانبه بغداد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با بیان اینکه مداخلات خارجی مانع همگرایی در منطقه غرب آسیا بوده است، گفت، برای ایجاد ثبات و امنیت منطقه، نیازمند ترتیبات امنیتی درون‌زا و بومی هستیم؛ حضور و مداخله خارجی در هر شکلی که باشد ، مغایر با اهداف صلح و امنیت در منطقه و استقلال و حاکمیت کشورهای منطقه است.

«حسین امیرعبداللهیان» تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران برگزاری نشست بغداد را اقدام مهمی در حمایت از صلح و توسعه در منطقه می‌ داند و امیدوار است بتواند فضای مناسبی را برای همکاری‌ های متطقه‌ ای به ویژه در مناسبات اقتصادی فراهم کند. 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد، اولویت دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، تقویت و توسعه روابط با همسایگان و منطقه است و امیدوارم اینگونه نشست‌ ها و دیدارها فصل جدیدی از همکاری و مشارکت اهل منطقه را برای صلح به همراه داشته باشد.

در پایان این نشست بیانیه ای نیز منتشر شد که طی آن شرکت کنندگان حمایت مجدد خود را از دولت و ملت عراق، بازسازی این کشور و نیز اقدامات دولت آن در تقویت امنیت و ثبات عراق اعلام و همچنین بر اهمیت انتخابات مجلس این کشور که در 10 اکتبر امسال برگزار می شود، تأکید کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها