|

تصویب رتبه بندی اولین اقدام مجلسی ها در مهر؟

نماینده کرج در مجلس از رتبه بندی معلمان خبر داد این رتبه‌بندی‌ها از معلم پایه آغاز و تا استادمعلم ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد صبح امروز در گفت‌وگو با رادیو البرز در خصوص آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مصوباتی که در راستای بهبود وضعیت کسب و کار و رفع موانع تولید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود در این میان حتی ارائه طرح‌هایی در راستای حذف دموکراسی زائد و استعلامات طولانی اقدام شد.

به گزارش «شایانیوز»، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در دستگاه‌های دولتی، بیان کرد: متاسفانه در دستگاه‌های اداری با چند نوع نیرویی مواجه هستیم که همگی با کارهایی مشابه در محیطی یکسان حقوق‌ها و مزایای متغیری دارند، این موضوع تبعیض آمیز است از این رو از دولت درخواست کرده‌ایم تا با ارائه لایحه‌ای این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: تبدیل وضعیت به صورت جدی مد نظر و در دستور کار قرار گرفته است اما قراردادهای ادارات خصوصی مشمول این طرح نمی‌شود برای مثال می‌توان نیروهای قراردادی اداره مخابرات را نام برد که به صورت کامل دولتی به شمار نمی‌روند و فعلا مشمول اینطرح نیستند.

عسگری در بخش دیگری به تعطیلی مدارس در سایه شیوع  ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تعطیل بودن مدارس مشکلات جسمی و روحیه متعددی را برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت برای مثال می‌توان به ضعیف شدن مهارت‌های ارتباطی در میان قشر دانش آموز در ایام تعطیلات مدارس، اشاره کرد: این در حالی است که هیچ جای دنیا علی‌رغم شیوع ویروس کرونا مدارس به صورت کامل تعطیل نبوده است.

وی گفت: نباید حضور دانش آموزان را به واکسیناسیون ربط دهیم هیچ کجای دنیا گروه سنی زیر ۱۲ سال واکسن نزده‌اند این تفکر قطعاً اشتباه است است تمام واکسن‌ها مجوز اضطراری دارند برای واکسیناسیون نسل آینده کشور که تمام سرمایه‌های ملی به شمار می‌آیند نباید بدون احتیاط حرکت کرد بدون شک واکسنی عوارض کوتاه مدت و بلندمدتی خواهد داشت که باید تحقیقات کاملی در این خصوص صورت بگیرد برای واکسینه شدن دانش آموزان نباید اصرار و عجله داشته باشیم.

نماینده مردم کرج در مجلس در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: لایحه این مهم در کمیسیون مربوط به مصرف و بررسی شده است و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و به ثبت خواهد رسید که این لایحه معلم‌ها در ۵ درجه رتبه‌بندی خواهند شد، این رتبه‌بندی‌ها از معلم پایه آغاز و تا استادمعلم ادامه دارد؛ دریافتی این قشر نسبت به آن درجه‌‌بندی متغیر خواهد بود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سلامت ادارات رفع تبعیض و رانت خواری به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار گرفته است، گفت: سال‌های گذشته مبارزه با فساد صورت می‌گرفت اما امروز به جای مبارزه با محسن باید امکان رویداد فساد را کاهش دهیم در این راستا طرحی چندین ماه است که در دست بررسی مجلس قرار گرفته که در آن سعی داریم گلوگاه‌هایی که برای مدیران ایجاد چند منفعتی می‌کند حذف کنیم در این طرح هدایا سفرهای خارجی و مسائل این چنینی در سامانه مربوطه ثبت خواهد شد و ضمانت اجرایی آن نیز پیش بینی شده است سازمان بازرسی و امور استخدامی جنبه نظارتی طرح‌ را پیگیری خواهند کرد.

وی در خصوص ساماندهی بازار خودرو افزود: آزادسازی واردات خودرو مدنظر طرح اخیر مجلس نبود بلکه در نظر داشتیم ضمن حمایت از تولید کننده حقوق مصرف کننده را نیز در نظر داشته باشیم باید بازار انحصاری و شبه‌دولتی خودرو شکسته شود.

عسگری ادامه داد: طرح اخیر مجلس به تایید شورای نگهبان رسید هرچند مطرح کردن آن ۵ تا ۱۰ درصد قیمت خودرو را تغییر داد اما در نظر داریم زمان اصلاحات طرح و افزودن ایده‌های جدید بهبود و کنترل وضعیت بازار خودرو بپردازیم.

نماینده مردم کرج فردیس و اشتهارد در بخش دیگری به اقدامات دولت جدید و مسائل استانی اشاره کرد و افزود: در جلساتی که با اعضای هیأت دولت و رئیس‌جمهور برگزار شد سعی کردیم نگاه واقعی به البرز را مطرح کنیم اغلب تصور می‌کنند استان برخورداری هستیم اما دغدغه‌های البرزنشینان مطرح و نگاه واقعی برای دولتمردان ترسیم شد تا به رفع نیاز استان دست پیدا کنیم.

عسگری گفت: یکی از مهمترین معضلات البرز بحث آب است آب شرب آب صنعتی و کشاورزی در استان به تناسب میزان جمعیت و افزایش جمعیت در البرز نیست در همین راستا موفق شدیم سهمیه آب البرز را از سدهای امیرکبیر و طالقان دو برابر افزایش دهیم با این تفاصیل میزان مصرف آب زیرزمینی البرز از ۸۰ درصد به ۶۰ درصد خواهد رسید.

عسگری وی اضافه کرد: در این حوزه باید نرخ رشد جمعیت در سال‌های آتی را نیز در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کنیم به همین منظور تصفیه خانه‌ای در شمال رجایی شهر در حال احداث است که تا پایان سال به پروژه فوق متصل خواهد شد همچنین تامین آب‌های صنعتی شهر اشتهارد به کمک تصفیه خانه ماهدشت تامین خواهد شد.

عسگری با بیان اینکه انباشتی از نیازها در البرز وجود دارد که باید یکی یکی بررسی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات استان کمبود سرانه‌های خدماتی که با استانداردهای ملی و بین المللی فاصله زیادی دارند برای مثال سرانه آموزشی استان البرز بسیار پایین است است که دو سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته و کمک خیرین موفق شدیم بخشی از این کمبودها را جبران کنیم اما نیاز به نگاه ویژه دولت داریم چرا که سالانه ۱۲ هزار دانش آموز از طریق مهاجرت به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه مهاجرت از استان مبدا باید کنترل شود یادآور شد: انتظار می‌رود استان‌هایی که نرخ مهاجرت کردن بالایی دارند با تامین نیاز مردم خود از این اقدام جلوگیری کند همچنین با برگزاری جلسات و نشست‌هایی درصدد هستیم تا هرگونه بارگذاری جمعیت در دو شهرستان کرج و فردیس ممنوع شود چراکه در حال حاضر نیز کشش تامین آب و برق این دو شهرستان وجود ندارد.

عسگری در خصوص افزایش قیمت نان، تصریح کرد: توجه به حساسیت‌هایی که در حوزه قیمت‌نان وجود دارد دولت‌ها با آن سیاسی برخورد کردند دولت گذشته به دلیل اینکه گرانی نان را در سابقه خود نداشته باشد از این اقدام جلوگیری کرد دولت جدید نیز با توجه به اینکه آغاز فعالیت خود را پشت سر می‌گذاشت تمایلی به گرانی نان نداشت اما واقعیت این است که با توجه به گرانی های صورت گرفته در سطح کشور نیاز نانوایان نیز باید در نظر گرفته شود از این رو علی رغم و اختلافات موجود پیگیری‌های لازم صورت گرفت و قیمت نهایی نان در آخرین روز هفته گذشته تصویب و نهایی شد و قابل اجرا است.

وی در خصوص اینکه آیا مجلس برای افزایش حقوق برخی از اقشار برنامه دارد یا خیر بیان کرد در سال گذشته افزایش حقوق خوبی برای کارمندان دولت اعمال شد البته هنوز نیز در برخی از اقشار مطالباتی در خصوص همسان سازی حقوق وجود دارد که جزو اولویت‌های دولت قرار گرفته و در خصوص تامین مالی به صورت جدی اجرایی می‌شود.

در ادامه به مشکلات بیمه تاکسیرانان اشاره کرد و یادآور شد: کسری بودجه در دولت وجود دارد اما دولت جدید با ارائه لایحه متمم بودجه و درخواست از مجلس می‌تواند این موضوع را برطرف کنند برای برخی از مشاغل مشکلات بیمه ای وجود دارد که در نظر داریم با با برنامه‌ریزی دقیق این مشکلات را برطرف کنیم البته مجلس برای مشاغل و بیمه ها اعتباری در نظر گرفته است.

وی در ادامه به وجودزندان‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در سه گوش از شهر کرج چهار زندان وجود دارد که زندان‌های قزلحصار و رجایی شهر حوزه تهران هستند در این میان تنها زندان کچویی فردیس محکومین دادگاه‌های البرز را نگهداری می‌کند، به همین منظور نمی‌توان گفت چهار زندان با هم از استان خارج شود اما در این حوزه بررسی‌های صورت گرفته است به هر حال خارج کردن چند هزار زندانی از استان نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است اما طبق برنامه ششم توسعه انتقال زندان به خارج از شهر تکلیف است که بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته و به همین استناد خروج زندان قزلحصار در اولویت است.

عسگری ادامه داد: چندین هزار زندانی غیر بومی یعنی آسیب اجتماعی برای البرز به همین منظور مقدمات خروج زندان قزلحصار از استان بررسی شده در همین راستا مکاتباتی نیز با قوه قضاییه صورت گرفته است اما با توجه به اینکه اقدام سنگینی در راه است باید از راه منطقی و طرح‌های توجیهی موضوع را پیگیری کنیم با کار رسانه‌ای و سر و صدا نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی اضافه کرد: با این تفاسیر و طبق مطالعات صورت گرفته اقدام در چند سال آینده صورت می‌گیرد به این شکل که زمین زندان البرز مولد خواهد شد و با اشتغال شرایط احداث زندان دیگر در منطقه خارج از شهر در دستورکار قرار می‌گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها