|

باراک اوباما و میشل در حال بیل زدن

اوباما و همسرش پارک جکسون، نزدیک ساحل دریاچه میشیگان، را برای ساخت مرکز اوباما انتخاب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا به رسم سایر روسای جمهور این کشور، مراسم آغاز به ساخت مرکز خود را پس از چهار سال تاخیر در شیکاگو برگزار کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، به همراه همسرش میشل، کلنگ مرکز اوباما را به زمین زدند و آن را «بازگشت به شیکاگو و منطقه جنوبی» خواندند.

اوباما و همسرش که دیگر به صورت تمام وقت در شیکاگوی آمریکا زندگی نمی‌کنند، پارک جکسون، نزدیک ساحل دریاچه میشیگان، را برای ساخت مرکز اوباما انتخاب کردند.

1024246_470

طرح رایانه‌ای برج ۷۲ متری این مرکز، رندرینگ، نیز که قرارست پایگاهی برای فعالیت و تغییرات اجتماعی باشد، در این مراسم رونمایی شد.

اوباما که اکنون ۶۰ سال دارد و در ابتدای سال ۲۰۱۷ از سمت خود کنار رفت، اکنون و پس از گذشت چهار سال کلنگ این مرکز را به زمین زد.

این پروژه با چالش‌های حقوقی و فدرال دچار مشکل شده بود. یکی از مشکلات اصلی اختلاف بر سر استفاده از پارک عمومی شهر و تاثیر احتمالی ساخت برج اوباما بر نادیده گرفته شدن بخشی از شهر به لحاظ تاریخی است.

اوباما که در سال ۲۰۰۸، به عنوان اولین فرد سیاهپوست، منتخب ریاست جمهوری آمریکا شد، گفت: «شیکاگو جایی است که من هدف مورد نظر خود را پیدا کردم.»

وی به مدت ۱۲ سال در دانشگاه شیکاگو حقوق تدریس می‌کرد و در یک شرکت حقوقی در شیکاگو بود که با همسر آینده خود، میشل، ملاقات کرد. اوباما در سال ۲۰۰۴ به سنای آمریکا راه یافت.

1024245_488

رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: «شیکاگو جایی است که تقریبا همه چیز‌های ارزش زندگی من در آنجا آغاز شده... این برای من و میشل طبیعی است که بخواهیم به شیکاگو و به طور خاص به منطقه جنوبی بازگردیم.»

اوباما تاکید کرد که: «ما می‌خواهیم این مرکز بیش از یک موزه یا بایگانی اسناد باشد. ما مجموعه‌ای از یادگاری‌های انتخابات یا لباس‌های مجلسی میشل را برپا نخواهیم کرد اگرچه این موارد برای برخی از مردم حسی نوستالژیک دارد، اما ما می‌خواهیم به جلو نگاه کنیم.»

این مرکز قرار است متفاوت از سایر پروژه‌های مشابه روسای جمهور سابق آمریکا، مرکز و موزه اسناد ریاست جمهوری اوباما نباشد بلکه میزبان کنسرت‌ها، رویداد‌های فرهنگی، سخنرانی‌ها، آموزش‌ها و اجلاس‌های مختلف خواهد بود.

پیش بینی می‌شود بودجه مورد نیاز برای ساخت مرکز ریاست جمهوری اوباما که در ابتدا ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده بود، به ۸۳۰ میلیون دلار برسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها