|

کاژه; اتاق شیشه ای، پارتیشن شیشه ای و سقف شیشه ای [طراحی تا اجرا]

اتاق شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای و پارتیشن شیشه‌ای مهم‌ترین سازه‌هایی هستند که رفته‌رفته جایگزین نمونه‌های گچی، آجری و حتی چوبی می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

آیا تا به حال به استفاده از شیشه به جای متریال‌های رایج مثل گچ و آجر در یک سازه فکر کرده‌اید؟ حتی اگر برنامه‌ای برای اجرای یک سازه شیشه‌ای نداشته باشید، باز هم نمی‌توانید جذابیت تصور آن را انکار کنید. در دنیای معماری و عرصه دکوراتیو، مُد و روند در شکل‌گیری سلایق و ترجیحات مشتریان، نقش مهمی بازی می‌کنند. امروز اجرای سازه‌های شیشه‌ای، به روند جدیدی در این حوزه‌ها تبدیل شده است. اتاق شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای و پارتیشن شیشه‌ای مهم‌ترین سازه‌هایی هستند که رفته‌رفته جایگزین نمونه‌های گچی، آجری و حتی چوبی می‌شوند. وقتی شفافیت و نمای لوکس شیشه با ویژگی کیفیت و استحکام تلفیق شود، خروجیِ فرایند ساخت یک سازه شیشه‌ای، شگفت‌انگیز خواهد بود. بنابراین اگر مترصد اِعمال یک تغییر مثبت و چشمگیر در فضای منزل یا محیط کار هستید، خوب است با سازه‌های شیشه‌ای، ویژگی‌ها و کاربردشان بیشتر آشنا شوید.

سقف شیشه‌ای

سقف شیشه‌ای یکی از رایج‌ترین سازه‌هایی است که می‌توانید آن را در محوطه داخلی و بیرونی ساختمان نصب کنید. جایگزینی سقف گچی با سقف شیشه‌ای، علاوه بر اینکه نمای محوطه را 180 درجه عوض می‌کند، مزایای دیگری را نیز به همراه دارد. سقف‌های شیشه‌ایِ نورگیر، باعث روشن شدن فضای داخلی خانه در طول روز می‌شوند که این امر، علاوه بر خلق اتمسفر زنده در فضا، نیاز به استفاده از انرژی برق را به حداقل می‌رساند. اجرای سقف شیشه ای در فضای باز و مکان‌هایی مثل حیات خلوت، تراس و ... هم می‌تواند ایده خوبی باشد. به این ترتیب دیگر نیاز نیست بنا به دلایلی مثل بارش باران از ترس خیس شدن، عطای نشستن در فضای باز را به لقائش ببخشید!

ناگفته نماند که سقف شیشه‌ای در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می‌شود. سقف شیشه‌ای ثابت به‌صورت ایستا نصب می‌شود و طبیعتاً فاقد قابلیت تحرک است. اما سقف‌های متحرک با استفاده از سازوکارهای مختلف مثل کنترل از راه دور، قابلیت باز و بسته شدن دارند. صرف‌نظر از ثابت یا متحرک بودن سقف، باید پذیرفت که تماشای آسمان پرستاره در یک فضای سربسته یا شنیدن صدای برخورد قطرات باران به جداره شیشه‌ای سقف، از آن دست لذت‌های منحصربه‌فردی است که انسان را حسابی سر کیف می‌آورد! ناگفته نماند که در ساخت سقف شیشه‌ای، علاوه بر شیشه شفاف، می‌توان از شیشه‌های رنگی با فرم‌ها و نقش‌های مختلف نیز استفاده کرد.

fgdgfdgggggggggggggggggggggg

اتاق شیشه‌ای

اجرای اتاق شیشه ای، یک پروژه جذاب دیگر برای دکوراسیون منزل یا محل کار شماست. ساخت این سازه با دو هدف اصلی صورت می‌گیرد:

  • ایجاد حریم خصوصی
  • نظارت بر محیط

از آنجایی که موارد فوق در محیط‌های کاری، موضوعیت بیشتری دارند، مشاهده استقبال سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف از اجرای اتاق شیشه‌ای، چندان عجیب نیست. شرکت‌هایی که فرهنگ سازمانیِ مبتنی بر تعامل و ارتباط نزدیک را ترویج می‌کنند، ترجیح می‌دهند که مرز قلمروی کاری پرسنل را کمرنگ‌تر کنند. در این صورت، ساخت اتاق‌های شیشه‌ای می‌تواند بهترین ایده برای تحقق این امر باشد.

اتاق‌های شیشه‌ای در منزل و مخصوصاً محوطه‌های باز نیز کاربردهای خاص خودشان را دارند. به‌عنوان مثال اگر مایلید در گوشه‌ای از حیاط یا باغ، کُنج دنجی برای خودتان داشته باشید و هم‌زمان با حضور در آن، از تماشای فضای سبز محیط لذت ببرید، بعید است بتوانید ایده‌ای بهتر از ساخت اتاق شیشه‌ای پیدا کنید!

پارتیشن

پارتیشن شیشه‌ای

از اتاق و سقف شیشه‌ای که بگذریم نوبت به معرفی پارتیشن می‌رسد. پارتیشن شیشه ای دستتان را در چیدمان فضای داخلی ساختمان در منازل و محیط کار باز می‌گذارد. پژوهش‌های علمی زیادی وجود دارند که ثابت کرده‌اند نوع چیدمان محیط کار، بر بهره‌وری و روحیه افراد، تأثیر مستقیم و معناداری می‌گذارد. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای یافتن بهترین نوع چیدمان فیزیکی محیط کار، مایل به امتحان کردن الگوهای مختلف هستند. اگر شما هم به ایجاد دکوراسیون‌های موقت علاقه دارید، می‌توانید به جای اجرای اتاق شیشه‌ای از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین انواع پارتیشن شیشه‌ای عبارت‌اند از:

  • پارتیشن فریملس: پارتیشن‌هایی که به‌طور یکپارچه از شیشه ساخته شده‌اند.
  • پارتیشن متحرک: این پارتیشن‌ها انعطاف‌پذیری بیشتر در مقایسه با پارتیشن‌های شیشه‌ای دیگر دارند و آسان‌تر می‌توانید آن‌ها را نصب یا جمع کنید.
  • پارتیشن با ساختار فولادی: در ساخت بخشی از بدنه این پارتیشن‌ها از فولاد استفاده می‌شود.
  • پارتیشن با ساختار چوبی: قسمتی از بدنه اصلی این پارتیشن‌ها از چوب ساخته می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای به‌واسطه تنوع در رنگ و مدل، علاوه بر اینکه ظاهر لوکس و شکیلی به محیط می‌بخشند، اجرای ایده‌های مختلف را در چیدمان و مهندسی فضا امکان‌پذیر می‌سازند.

کاژه؛ معمار مطمئن قصر شیشه‌ای شما!

برای اینکه اجرای سازه شیشه‌ای مطابق با انتظارات شما باشد، طبیعتاً باید کار را به کاردان بسپارید. یعنی مجموعه‌ای را برای سفارش سازه‌های شیشه‌ای انتخاب کنید که در این حوزه از تخصص و تجربه کافی برخوردار بوده و سابقه اجرای پروژه‌های موفق زیادی را در کارنامه داشته باشد. اگر در جستجوی چنین مجموعه‌ای هستید می‌توانید فرایند ساخت اتاق، پارتیشن یا سقف شیشه‌ای را به شرکت کاژه بسپارید. کاژه علاوه بر ارائه خدمات در زمینه ساخت انواع سازه‌های هنری و محصولات دکوراتیو، یک مشاور قابل‌اعتماد است که می‌توانید قبل از هر اقدامی از مشاوره رایگان آن بهره‌مند شوید. این مشاوره‌ها می‌توانند در فرایند ایده یابی یا امکان‌سنجیِ اجرای سازه‌های شیشه‌ای، بینش ارزشمندی برای شما ایجاد کنند. کیفیت بی‌نظیر در کنار قیمت مناسب، سبب می‌شود تا کاژه را به‌عنوان بهترین معمار قصرهای شیشه‌ای به شما عزیزان پیشنهاد دهیم.

برای مشاوره و سفارش با شماره تلفن ها و سایت کاژه در تماس باشید.

88492314 – 09121509516 – www.kajeh.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها