|

آخرین خبرها از رتبه بندی؛ معلمان منتظر خبرهای خوش باشند

رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: بعد از تصویب لایحه رتبه بندی، برای گروه‌های پایین حداقل سه میلیون تومان افزایش حقوق خواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری ۲۰۰ امضا برای بررسی اولویت‌دار لایحه مهم رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: ظرف امروز و فردا حقوق عقب افتاده معلمان نیز پرداخت می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز، علیرضا منادی سفیدان در رابطه با حقوق معلمان گفت: امروز مشکل تعویق حقوق معلمان حل شد و ظرف دو روز آینده حقوق باقی مانده معلمان و خدماتی‌ها پرداخت می‌شود. طبق گفته رییس کمیسیون‌آموزش این خبر قطعی با پیگیری از خزانه و وزارت اقتصاد حاصل شده است.

وی به طرح رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نسبت به لایحه دولت بهتر است. ما در کمیسیون آموزش آن را مورد بررسی دقیق قرار دادیم و به تصویب رساندیم. منادی سفیدان از جمع‌آوری نزدیک به دویست امضا برای بررسی اولویت‌دار لایحه مهم رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس نیز خبر داد؛ و گفت: قرار است فردا این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: مصوبه رتبه بندی فراتر از آن است که معلمان تصور می‌کنند ضمن اینکه هشتاد درصد حقوق فرهنگیان در آموزش عالی کمتر از چیزی که هست نمی‌شود و معلمان صرفا نسبت به رتبه بندی افزایش حقوق خواهند داشت.

وی افزود:برای گروه‌های پایین حداقل سه میلیون تومان افزایش حقوق خواهیم داشت و معلمانی که فوق لیسانی هستند حقوقشان به هفت میلیون تومان می‌رسد. منادی سفیدان در ادامه افزود: ما این قانون را جلو انداختیم تا سریع‌تر رتبه بندی شود و بلافاصله بعد ابلاغ قانون حقوق‌ها و بحث افزایش آن اعمال شود.

رییس کمیسیون آموزش نسبت به اعتراض امروز معلمان در شهر‌های مختلف و درخواستشان‌برای افزایش حقوق بدون پیش شرط گفت: واقعا هرچه به معلم حقوق بدهیم کم است چرا که جایگاه معلمی فراتر از بقیه جایگاه هاست به هرحال تورم زیاد است و انتظار می‌رود دولت برای معلمان عزیز شرایط معیشتی مناسبی در نظر بگیرد.

وی به دغدغه و مشکلات اقتصادی معلمان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که مشکلات اقتصادی کیفیت آموزش را از جانب معلم پایین می‌آورد لذا نباید این مشکلات برای معلم وجود داشته باشد تا بیشتر به فکر آموزش فرزندان جامعه باشند. منادی سفیدان در پایان خاطر نشان کرد: پیشاپیش باید بگویم که طرح رتبه بندی در مجلس رای می‌آورد و به قانون تبدیل می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها