|

خبر خوش برای معلمان؛ بالاخره لایحه رتبه بندی تصویب شد

رتبه‌بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ۳۱ شهریور امسال (۱۴۰۰) از نهایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

بالاخره لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد. علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ۳۱ شهریور امسال (۱۴۰۰) از نهایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: از امروز نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در سامانه قوانین مجلس برای طرح در صحن ثبت کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس، وی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان، ادامه داد: بر اساس این لایحه هر فردی که پست معلمی در کشور دارد، رتبه‌بندی می‌شود؛ به طوری‌که معلمان در ۵ رتبه با نام و عنوان «معلم» به دلیل شأن بالای کلمه معلم، این رتبه بندی می‌شوند که شامل نام‌های معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم است.

منادی سفیدان افزود: در خصوص ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی که چالش‌های بسیاری را به دنبال داشت و با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی در خصوص کمبود اعتبارات و ایرادات شکلی و قانونی اختلاف نظراتی داشتیم، نهایتا این چالش‌ها حل شد و همان پیشنهاد اولیه بنده که معادل حداقل ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی بر اساس رتبه به معلمان بود، نهایی شد.

وی تأکید کرد: بنابراین در صورت تصویب نهایی این لایحه در صحن علنی مجلس از تاریخ ۳۱ شهریوماه ۱۴۰۰ یعنی زمان اجرای این قانون، نباید دریافتی معلم کمتر از ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان ما لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: بر اساس تصمیم کمیسیون، همچنین مقرر شد که به ازای ارتقای رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۱۰، و ۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد ۲۵ درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد ۲۰ درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد.

منادی سفیدان درباره بار مالی ناشی از اصلاحات کمیسیون آموزش، گفت: بار مالی این لایحه نیز برای اینکه مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی نشود با معاونت قوانین مجلس بررسی شده و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز اول مهر امسال (۱۴۰۰) درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه بندی از پیچ مهمی عبور کرد و پس از تصویب در کمیسیون آموزش، وارد سامانه نمایندگان مجلس شد. وی افزود: برای تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی برنامه داریم و از شب گذشته هماهنگی‌های لازم را برای طراحی چارچوب آیین‌نامه انجام دادیم تا رتبه بندی در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده بودجه امسال به اجرا آید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • فرهنگی ایثارگر ارسالی در

    شما رابه خدا اگرقول می دهید عمل کنید
    این طرح را که حدود ۱۰ سال است اجراکنیدو
    این قدر تاریخ اجرا را عوض نکنید وما راپیش زن وفرزندان حقیر نکنید چون شما دوباراست که تاریخ راعوض می کنید خواهشمندیم دیگرعوض نگنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها